Niko Kovac latem przeniósł się z Frankfurtu do Monachium. Paradoksalnie jednak Eintracht lepiej prezentuje się już bez chorwackiego trenera, który w maju zdobył z zespołem Puchar Niemiec, a dziś może się martwić o swoją posadę.
Gdy wiosną 2016 roku Kovac przejmował Eintracht, stała przed nim ciężka misja utrzymania zespołu w lidze. "Orły" znajdowały się na miejscu barażowym, a gra zupełnie się nie kleiła. Chorwat wstrząsnął jednak szatnią i choć zaczął od czterech porażek w pięciu meczach, to ostatecznie uniknął spadku na zaplecze. Kolejny sezon zakończył na 11. miejscu, ale już w następnym sensacyjnie zdobył Puchar Niemiec po finale z Bayernem i awansował do europejskich pucharów.
Nic więc dziwnego, że latem kibice z Commerzbank-Arena wpadli w panikę. Kovaca wyciągnął Bayern, a klub opuściło też kilku kluczowych piłkarzy – Kevin-Prince Boateng wrócił do Włoch, Marius Wolf trafił do Borussii Dortmund, Lukas Hradecky do Bayeru Leverkusen, a Omar Mascarell przeniósł się do Schalke.
Zadanie kontynuowania dzieła Kovaca powierzono Adiemu Huetterowi, który dotychczas pracował wyłącznie w Austrii i Szwajcarii. Klub pozyskał co prawda kilku piłkarzy, ale ich postawa była sporą zagadką – Evan N'Dicka przeniósł się do Frankfurtu z drugiej ligi francuskiej, Carlos Salcedo z ligi meksykańskiej, Goncalo Paciencia z portugalskiej a Lucas Torro został odtrącony w Madrycie. Słowem: eksperyment.
Po Kovacu nikt już jednak nie płacze. Co więcej: jeszcze kilka miesięcy temu nieprawdopodobnym wydawałby się scenariusz, w którym to Chorwat na finiszu 2018 roku byłby w gorszym humorze niż fani Eintrachtu. Gdyby dziś zapytać kibiców z Frankfurtu, którego trenera woleliby na ławce w rundzie wiosennej, większość bez mrugnięcia okiem wskazałaby na Huettera.
Austriak średnio zdobywa 1,88 punktu na mecz. Dla porównania: Kovac zdobywał 1,54. Orły grają też zdecydowanie bardziej widowiskowo – nie bazują już tylko na dyscyplinie i organizacji taktycznej. Sami przejmują inicjatywę i chcą dominować rywala, a kibiców zachwyca współpraca tercetu Luka Jović – Sebastien Haller – Ante Rebić. Eintracht robi też furorę w europejskich pucharach. Zespół, w trudnej grupie z Olympique Marsylia, Lazio i Apollonem, wygrał wszystkie sześć meczów strzelając przy tym aż 17 goli.
O podobną euforię trudno w obozie Kovaca. Chorwat ma problemy z opanowaniem pełnej wielkich indywidualności szatni, eksperci narzekają na prymitywny styl gry monachijczyków, a strata dziewięciu punktów do lidera (przy jednym rozegranym meczu mniej) mówi sama za siebie. Dla Chorwata wyjazd do Frankfurtu będzie więc okazją do powspominania i przywołania sentymentalnych myśli. Ale i niewykluczone, że może stać się gwoździem do trumny. Nie jest bowiem tajemnicą, że w przypadku porażki działacze Bawarczyków poważnie zastanowią się nad sensem kontynuowania współpracy...
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.