Przejście Lucasa Hernandeza do Bayernu Monachium to drugi najwyższy transfer obrońcy w historii piłki nożnej. Piłkarz trafi do stolicy Bawarii latem, a szefowie klubu zapłacą Atletico Madryt aż 80 milionów euro. Hiszpański dziennik "Marca" przygotował z tej okazji jedenastkę złożoną z piłkarzy, za których zapłacono najwięcej.
Hiszpanie zachowali w swoim zestawieniu proporcje, jeśli chodzi o formacje. Dlatego nie znalazło się w nim miejsce chociażby dla Garetha Bale'a czy Gonzalo Higuaina, którzy kosztowali więcej niż bramkarz i obrońcy jedenastki. Kierowano się także kwotami pojedynczego transferu, a nie ich sumą, dlatego nie zobaczymy tu np. Zlatana Ibrahimovicia, który wielokrotnie zmieniał kluby.
Najdroższa jedenastka świata (system 3-4-3):
Bramkarz
Kepa Arrizabalaga – Hiszpan trafił latem z Athleticu Bilbao do Chelsea. Roman Abramowicz zapłacił za niego 80 milionów euro.
Obrona
Lucas Hernandez – tyle samo, co Kepa, kosztował obrońca mistrzów świata. Francuz został nie tylko drugim najdroższym defensorem, ale również najdroższym transferem w historii Bayernu.
Virgil van Dijk – Holender trafił na Anfield Road w styczniu 2018 roku i można śmiało powiedzieć, że to jeden z najlepszych transferów Liverpoolu ostatnich lat. Na konto Southamptonu trafiło 85 milionów euro.
Aymeric Laporte – kolejny zawodnik, na którym Athletic Bilbao zarobił krocie. Obrońca przeniósł się do Premier League w styczniu 2018 roku, a Manchester City zapłacił za niego 65 milionów euro.
Pomoc
Philippe Coutinho – Brazylijczyk przeszedł z Liverpoolu do Barcelony w styczniu 2018 roku za 120 milionów euro. W umowie zawarto również kilka zmiennych, po wypełnieniu których Liverpool mógłby zarobić nawet 40 milionów więcej. Po świetnych pierwszych miesiącach, w obecnym sezonie pomocnik zawodzi, co spotyka się z dużą dezaprobatą fanów i szefów klubu. W związku ze słabą formą i letnim transferem Frenkiego de Jonga, mówi się o tym, że Coutinho nie zostało zbyt wiele czasu na Camp Nou.
Paul Pogba – przejście Francuza z Juventusu do Manchesteru United za 105 milionów euro było hitem letniego okienka transferowego w 2016 roku. Jeśli doniesienia hiszpańskich mediów się spełnią, latem Real Madryt zapłaci podobną kwotę, by ściągnąć go na Estadio Santiago Bernabeu.
Frenkie de Jong – Holender od lata dołączy do drużyny Barcelony. Ajax Amsterdam dostanie za utalentowanego pomocnika 75 milionów euro. Chociaż De Jong nie rozegrał jeszcze w barwach Blaugrany ani minuty, już zdążył zapunktować u jej szefów, realizując ich prośbę i przyczyniając się do wyeliminowania Realu Madryt w Lidze Mistrzów.
James Rodriguez – Kolumbijczyk trafił do Realu Madryt z Monaco za 75 milionów euro po znakomitym mundialu w Brazylii w 2014 roku. Obecnie przebywa na wypożyczeniu w Bayernie i nie wiadomo jeszcze, gdzie będzie występował w przyszłym sezonie.
Atak
Neymar – Brazylijczyk, który chciał wyjść z cienia Leo Messiego, trafił do Paris Saint-Germain latem 2017 roku za 222 miliony euro i jest najdroższym piłkarzem świata. W Paryżu został przywitany jak król, ale wciąż nie poprowadził klubu do Ligi Mistrzów, czego od niego oczekiwano.
Kylian Mbappe – trzymając się obranych kryteriów, Francuz został kupiony przez PSG latem 2018 roku za 135 milionów euro. Warto jednak pamiętać, że został wypożyczony do stolicy już rok wcześniej, za co szejkowie zapłacili 45 milionów. Ten sposób rozbicia kwoty transferowej był oczywiście jawnym obejściem przepisów finansowego fair-play. Po dwóch latach gry w PSG i zdobycia mistrzostwa świata wydaje się, że to on ma największe szanse, by pobić transferowy rekord w najbliższych latach.
Cristiano Ronaldo – jedenastkę zamyka najlepszy strzelec w historii Realu Madryt. Juventus zapłacił za niego 117 milionów euro, a meczami takimi jak rewanż z Atletico w Lidze Mistrzów szybko zaczął się spłacać.
Lucas redondea el once más caro de la historia tras su fichaje por el Bayern: ¡ojo a este equipazo! Suma 1.159 kilos �� https://t.co/bGkQYw6ozr Por @Loren_Lara
— MARCA (@marca) March 29, 2019
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (991 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.