W sobotnie popołudnie ponownie wystartowała liga niemiecka. Piłkarze grali tak, jakby nie odnotowali ponad dwumiesięcznej przymusowej przerwy. Choć poziom sportowy pozwalał zapomnieć o trudnych czasach, przypominał o nich pusty stadion. Ze względów sanitarnych na meczu Bundesligi może pojawić się bowiem około trzystu ludzi.
Ich funkcje i zadania zdecydował się przybliżyć niemiecki "Kicker". Na przykładzie stadionu Borussii Moenchengladbach pokazał też, jak wygląda jego podział.
Na każdy obiekt Bundesligi składają się bowiem trzy wydzielone przez DFL (Deutsche Fussball Liga) strefy. Pierwsza z nich to okolice murawy i wszystkie pomieszczenia funkcyjne okalające boisko. Druga to trybuna główna oraz miejsca dla prasy, a trzecia to zewnętrze obiektu.
We wszystkich strefach łącznie może przebywać około trzystu osób. Dziennikarze "Kickera" przedstawili szczegółowy plan pracy podczas spotkania Bundesligi. Pokazali też, jak wygląda podział pracowników na dane sektory. Za punkt wyjścia obrali godzinę rozpoczęcia meczu – 15:30.
Strefa 3: 109 osób
Według scenariusza DFL w trzeciej strefie, znajdującej się poza stadionem, jest wówczas 109 ludzi. Pięćdziesięciu z nich to pracownicy porządkowi, 37 odpowiada za sygnał satelitarny, VAR oraz statystyki, a czternastu wysłanników nadawców telewizyjnych czuwa nad poprawnością przekazu. Poza obiektem jest również ośmiu greenkeeperów, którzy dopiero co skończyli przygotowywać murawę.
Strefa 2: 115 osób
W drugiej strefie jest 115 osób. Dziesięć z nich, podobnie jak na zewnątrz, pilnuje porządku, kolejne dziesięć należy do służb – czterech pracowników korpusu medycznego, dwóch strażaków oraz czterech policjantów. Pięciu ludzi odpowiada także za czystość stanowisk pracy i dezynfekcję trybun. Reszta osób znajdujących się w strefie drugiej odpowiada za poprawny przebieg spotkania oraz przekaz medialny.
Na trybunie znajduje się bowiem dziesięciu dziennikarzy. Miejsca obok nich zajmują ludzie odpowiadający za sygnał telewizyjny oraz prawidłowe funkcjonowanie systemu VAR. To łącznie aż 42 osoby. Pozostali pracownicy zasiadający na trybunach są odpowiedzialni za sprawy czysto sportowe. Stadionem zarządza pięciu operatorów, którym pomaga ośmiu pracowników technicznych i siedmiu organizatorów meczu. W drugiej strefie są również delegaci obu zespołów (łącznie 12 osób) oraz ich wideoanalitycy (4). Nad poprawnością przebiegu zawodów czuwają również dwaj delegaci niemieckiej agencji antydopingowej (NADA).
Strefa 1: 97 osób
Ludzie, bez których cały mecz nie miałby sensu, znajdują się jednak w okolicach murawy. Jest ich łącznie aż 97. Największą grupę stanowią oczywiście piłkarze – 22 z nich jest na boisku, a osiemnastu zasiada na prowizorycznych ławkach rezerwowych, utworzonych w jednym z pierwszych rzędów trybun. Ich poczynaniami zarządzają sztaby, które liczą łącznie dwadzieścia osób. Na placu jest także czterech sędziów, prowadzących zawody oraz czterech chłopców do podawania piłek.
Blisko piłkarzy są także pracownicy porządkowi (4) oraz medycy (4). Oprócz nich o przestrzeganie reżimu sanitarnego dbają trzy osoby. Podobnie jak na trybunach dezynfekują punkty styczne, minimalizując ryzyko zakażenia koronawirusem. Pozostali uczestnicy wydarzenia dbają o przekaz. Trzech fotografów ustawionych jest dookoła boiska, a piętnastu pracowników i operatorów kamer odpowiada za sygnał telewizyjny.
W chwili rozpoczęcia meczu nad jego prawidłowym przebiegiem pracuje aż 321 osób. Choć najważniejsi są piłkarze, bez reszty ludzi zgromadzonych na obiekcie nikt nie zobaczyłby ich zmagań. Powrót Bundesligi to bowiem nie tylko ścisła izolacja i testy piłkarzy, ale także ogromna mobilizacja służb oraz zarządców obiektów. Dzięki nim znów możemy cieszyć się futbolem na najwyższym poziomie.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (982 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.