| Motorowe / Formuła 1

Formuła 1. Polak jednym z szefów Alonso. Kim jest Marcin Budkowski?

Marcin Budkowski może zostać szefem Alpine. Fernando Alonso jeździć będzie w tym zespole F1 w 2021 roku (fot. Getty Images)
Marcin Budkowski może zostać szefem Alpine. Fernando Alonso jeździć będzie w tym zespole F1 w 2021 roku (fot. Getty Images)

Jest to sytuacja niecodzienna, ale ewidentnie możemy mówić o szansie na objęcie posady szefa zespołu wyścigowego Renault, który w sezonie 2021 Formuły 1 zmieni nazwę na Alpine. Polski inżynier, 43-letni Marcin Budkowski jest jednym z kandydatów na to stanowisko po tym, jak w poniedziałek opuścił je Cyril Abiteboul.

DALSZĄ CZĘŚĆ PRZECZYTASZ POD REKLAMĄ
Formuła 1: GP Australii i Chin przełożone, dodano wyścig na Imoli

Czytaj też

GP Australii i GP Chin nie odbędą się w zakładanym terminie, powróci GP Emilii-Romanii na torze Imola (fot. Getty Images)

Formuła 1: GP Australii i Chin przełożone, dodano wyścig na Imoli

Zmiany, zmiany, zmiany


Jak widać w ostatnich miesiącach, były zespół Roberta Kubicy ma jedną stałą rzecz w swej naturze. Ciągle następują w nim zmiany. Kierowca Daniel Ricciardo opuścił go na rzecz McLarena i to z nim będzie walczył o jak najlepsze pozycje. Do zespołu wrócił dwukrotny mistrz świata z sezonu 2005 i 2006 – czyli Fernando Alonso. Zmiany zachodzą jednak także na czele zespołu. Widać to po prozaicznych rzeczach. Stroną internetową zespołu, który za chwilę i tak zmieni nazwę, tak naprawdę przestano się opiekować. Od 17 grudnia 2020 roku i notatki "Dzień z życia kierowcy Estebana Ocona" nic więcej nie pojawiło się w informacjach na stronie teamu z bazą w brytyjskim Enstone. Najważniejsze dzieje się bowiem za kulisami.

W przypadku Budkowskiego do zmiany stanowiska doszło już w zeszłym tygodniu. Polak, który był dotąd dyrektorem wykonawczym zespołu, zastąpił odchodzącego na emeryturę Jerome’a Stolla na stanowisku dyrektora Renault Sport Racing. Trafił tym samym do pięcioosobowego grona dyrektorów zespołu. Wobec poniedziałkowego odejścia Cyrila Abiteboula ze stanowiska głównego szefa zespołu Formuły 1, które piastował od 2017 roku, pojawiają się pytania o zastępstwo.



I tutaj przechodzimy do osoby rodaka. Możliwym jest, że będzie to pierwszy Polak na stanowisku szefa zespołu Formuły 1.

Do tej pory polskim akcentem na stanowiskach szefa zespołu byli Jean Todt, którego ojciec urodził się i mieszkał w młodości w Przemyślu, a także Toto Wolff, którego matka pochodzi z Częstochowy. Wolff zresztą pierwszą swoją praktykę zawodową podjął w warszawskim Raiffeisen Bank. Na wyścigach można z nim porozmawiać po polsku, który dobrze rozumie, ale wstydzi się czasem używać, by "nie zabrzmieć głupio". Budkowski jest po części przykładem na podobieństwo Kubicy – jeśli chciał myśleć o rozwoju zawodowym w kierunku Formuły 1, musiał wybrać życie jako Polak na obczyźnie. Mimo że urodził się w Warszawie, Francja to właściwie jego drugi kraj.

Najprościej byłoby powiedzieć, że to umysł analityczny, bowiem tylko takie dostają szansę w F1. Na pewno wymowa jego nazwiska sprawia Brytyjczykom równie dużo problemów, co kiedyś Kubicy, którego czytano raz "Kubica", a raz "Kubika", gdzie drugą formę Polak uważał za brzmiącą dynamiczniej. Budkowski wytyczał swoją ścieżkę w Ecole Polytechnique w Paryżu, Ecole Nationale Supérieure de l’Aéronautique et de l’Espace w Tuluzie, a także w Imperial College w Londynie.

Formuła 1: GP Australii i Chin przełożone, dodano wyścig na Imoli

Czytaj też

GP Australii i GP Chin nie odbędą się w zakładanym terminie, powróci GP Emilii-Romanii na torze Imola (fot. Getty Images)

Formuła 1: GP Australii i Chin przełożone, dodano wyścig na Imoli

Marcin Budkowski (pierwszy z prawej) na konferencji prasowej jako przedstawiciel Renault (fot. Getty Images)
Marcin Budkowski (pierwszy z prawej) na konferencji prasowej jako przedstawiciel Renault (fot. Getty Images)
Nowe wyzwanie Roberta Kubicy. Wystartuje w USA

Czytaj też

Nowe wyzwanie Roberta Kubicy. Wystartuje w wyścigu 24-godzinnym

Nowe wyzwanie Roberta Kubicy. Wystartuje w USA

Pierwsze kroki w F1 postawił w zespole Prost Grand Prix.

Tam spotkał pierwszy raz znajomego obecnego dziś w Renault, Alaina Prosta, od którego nazwiska zespół przybrał swoją nazwę w roku 1997, wykupując stajnię Ligier. Trafił jednak na okres, gdy zespół popadł w problemy finansowe. Dość zresztą powiedzieć, że prowadzenie własnego zespołu w F1 czterokrotny mistrz świata określił jako największy błąd w swojej styczności z F1. Budkowski był jednak na początku swojej drogi. Wszedł do prawdziwego zespołu wyścigowego raptem po pięciomiesięcznym stażu w dziale aerodynamiki koncernu Peugeot, m. in. dostawcy silników dla Prosta. Polecenia zrobiły swoje. A kontakty zdobyte we francuskim Guyancourt pomogły mu poczynić następny krok w karierze. W 2001 roku Prost startował z jednostkami napędowymi Ferrari, oznaczanymi nazwą sponsora, czyli Acer. Gdzie zatem mógł udać się Budkowski? Henri Durand, dyrektor techniczny Prosta, polecił go Ferrari. Zarówno Durand, jak i Budkowski szukali sobie nowych miejsc pracy, gdyż likwidacja zespołu była nieunikniona. Z tyłu stawki Polak przeniósł się zatem na sam szczyt. Durand wylądował w zespole ze środka klasyfikacji, w Jordanie. A w Maranello brylował wtedy Michael Schumacher, który właśnie pobił rekord zwycięstw w wyścigach Prosta (51 wygranych – przyp. red.), a później miał zapolować na kolejne osiągnięcia, m. in. przegonienie Juana Manuela Fangio w liczbie tytułów mistrzowskich (5 mistrzostw – przyp. red.). To perspektywa włoska bardziej skusiła Polaka.

Praca na szczycie


Odpowiadał tam za komputerową symulację aerodynamiki (CFD), następnie kierował zespołem pracującym przy tunelu aerodynamicznym. Zajmował się głównie tylnym fragmentem samochodu, a biorąc pod uwagę, że w tej części znajduje się między innymi dyfuzor, Budkowski otrzymał funkcję odpowiedzialną. Zespół zdobywał mistrzostwo świata w roku 2003 i 2004, a także w 2007 roku. Budkowski miał jednak też szczęście w nieszczęściu. Kiedy nadszedł moment kolejnej zmiany zespołu, odszedł z Ferrari do McLarena. Właśnie w 2007 roku zamienił jedne barwy na drugie. Obracał się zatem wśród dwóch najlepszych ekip, gdzie o mistrzostwo walczyli Kimi Raikkonen ze włoskiej stajni oraz Fernando Alonso i Lewis Hamilton z zespołu brytyjskiego. Jak przyznał Mikołajowi Sokołowi w wywiadzie dla sokolimokiem.com w jednej z rozmów, Budkowski podpisał umowę z McLarenem zaledwie tydzień przed wybuchem tzw. afery szpiegowskiej dotyczącej wycieku dokumentacji technicznej samochodu Ferrari. Jak się okazało, odpowiedzialny za przenikanie tych informacji do McLarena był m. in. Nigel Stepney, główny mechanik Ferrari. Polak podejmował pracę z kolei zaledwie dwa tygodnie po ogłoszeniu, że McLaren za udowodnione szpiegostwo został pozbawiony punktów w klasyfikacji konstruktorów za sezon 2007. Mistrzostwa kierowców również nie zdobył, Raikkonen pokonał obu kierowców z Woking o jeden punkt.



W McLarenie Budkowski pracował od 2007 do 2014 roku, gdzie został szefem projektu aerodynamicznego pod koniec 2012 roku. Miał jednak pecha do kilku rzeczy. McLaren zaliczył wówczas spadek formy sportowej, gdyż Sergio Perez nie okazał się idealnym zastępcą Lewisa Hamiltona. Piąte miejsce w klasyfikacji konstruktorów było słabym wynikiem dla zespołu o wówczas mistrzowskich aspiracjach. McLaren odczuwał powolne przesuwanie zainteresowania na fabryczny zespół Mercedesa, gdzie odszedł także Hamilton. Korzystał co prawda z jednostek napędowych niemieckiego producenta, ale aerodynamicznie odstawał. Budkowski odszedł z zespołu przed sezonem 2014. Tłumaczył później także w tej samej rozmowie z sokolimokiem.com, że odejście było też spowodowane polityką firmy. Stracił szefa aerodynamiki, Johna Ileya. Głównym aerodynamikiem został Doug McKiernan, który później pracował m. in. z Robertem Kubicą w Williamsie. Później McKiernan wypełnił jednak miejsce po Budkowskim jako kierownik całego działu aerodynamicznego. Ciągłe zmiany nie pomogły wcale McLarenowi odzyskać przewagi na torze. W dodatku większą rolę w Formule 1 zaczęły odgrywać silniki hybrydowe.

Pracownik FIA


W Międzynarodowej Federacji Samochodowej pełnił funkcję koordynatora technicznego i sportowego Formuły 1. Brał udział w spotkaniach Grupy Strategicznej, której częścią są zespoły F1. Między innymi ona wpływa na kształt regulaminów – sportowego oraz technicznego. Był zatem w centrum wszelkich sporów na linii zespoły Formuły 1 – FIA – FOM (Formula One Management, czyli właściciel praw medialnych i wizerunkowych Formuły 1 – przyp. red.).

Doglądał wielu spraw. Delegat techniczny, Jo Bauer delegował go m. in. do baczniejszej kontroli odnośnie celowego spalania oleju silnikowego, do którego zaczynało ponadmiarowo dochodzić coraz częściej od sezonu 2017. Chodziło o zwiększenie jego wydajności. Między innymi, po latach balansowanie na granicy przepisów było jedną z przyczyn spadku wydajności silników Ferrari. Wzmożone kontrole zaczęły się jednak właśnie podczas pracy Budkowskiego w FIA. Jedną z decyzji Polaka było wprowadzenie limitu spalania 0,9 litra oleju na 100 km odnośnie jednostek napędowych. Limit ten stopniowo był obniżany także w kolejnych latach.

Ale on sam był znużony pracą w organizacji. Brakowało mu chęci rywalizacji, widział różnicę między federacją a zespołem wyścigowym. Po kilkunastu latach nie był w stanie odciąć się na dobre, więc kiedy pojawiła się szansa na dołączenie do Renault, to z niej skorzystał.

Zmiana ta wywołała wiele kontrowersji, że przenosi wiedzę na temat pozostałych zespołów do jednej ekipy. Podobna sytuacja też miejsce później, kiedy Laurent Mekies, twórca systemu "Halo" osłaniającego głowę kierowców, został wytransferowany z federacji. Jeszcze w lipcu 2017 roku zarówno Mekies, jak i Budkowski oglądali na Silverstone testy innej testowanej osłony, tarczy. A później każdy poodchodził. Budkowski znalazł się w Renault, Mekies dziś pracuje w Ferrari.

Nowe wyzwanie Roberta Kubicy. Wystartuje w USA

Czytaj też

Nowe wyzwanie Roberta Kubicy. Wystartuje w wyścigu 24-godzinnym

Nowe wyzwanie Roberta Kubicy. Wystartuje w USA

Od lewej: Mattia Binotto (Ferrari), Otmar Szafnauer (dawniej Racing Point, dziś Aston Martin) oraz Marcin Budkowski (Renault)
Od lewej: Mattia Binotto (Ferrari), Otmar Szafnauer (dawniej Racing Point, dziś Aston Martin) oraz Marcin Budkowski (Renault)

Etap Renault


Dyrektorem wykonawczym Renault został ogłoszony w październiku 2017 roku. Odczekał wówczas trzymiesięczny okres, po którym mógł podjąć pracę w zespole. Na torze pojawił się po raz pierwszy w Baku, podczas Grand Prix Azerbejdżanu. Wiadomo, mógł to być przypadek, natomiast to wtedy zespół był w stanie nawet przez chwilę walczyć o pozycję z Red Bull Racing, zajmując na pewnym etapie wyścigu czwarte i piąte miejsce za sprawą Carlosa Sainza oraz Nico Huelkenberga. Budkowski miał odpowiadać za rozwój i produkcję nadwozia w zespole z Enstone. Materia silnikowa, która była przedmiotem wielu sporów na linii Red Bull a koncern Renault leżała zatem poza jego percepcją. Natomiast trafił na najlepszy moment w najnowszej historii zespołu. Nico Huelkenberg zajął siódme miejsce na koniec sezonu 2018, Renault awansowało z szóstego na czwarte miejsce w klasyfikacji konstruktorów, a Daniel Ricciardo opuszczał Red Bull Racing, by pomóc Renault w walce o kolejne cele. Efektem pracy były dwa podia (a konkretnie trzecie miejsca) wywalczone w Grand Prix Eifelu i Grand Prix Emilii-Romanii w 2020 roku, a także drugie miejsce Estebana Ocona w Grand Prix Sakhiru.



Praca w Renault na nowo połączyła Budkowskiego z Fernando Alonso, którego spotkał już na zawodowej drodze w McLarenie. – On już dopytywał o sprawdzanie auta w tunelu aerodynamicznym pod kątem nowych samochodów na 2022 rok. Był gotów przyjechać 1 stycznia, żeby móc testować w symulatorze nowe rozwiązania – mówił Budkowski.

Nowe wyzwanie w Alpine


Alpine miałoby zatem obrać kierunek podobny do tego, który funkcjonuje w McLarenie. O ile nadzorującym całą grupę McLarena jest Zak Brown, o tyle zespołem wyścigowym kieruje od 2019 roku Andreas Seidl. Teraz podobną drogą chce pójść zespół z Enstone. Laurent Rossi, którego mianowano na szefa działu sportu i programu F1 w Alpine, nie ma doświadczenia w kierowaniu w sportach motorowych.

Kandydatów na szefa zespołu jest zatem właściwie dwóch – jednym z nich jest Davide Brivio, który odszedł z zespołu Suzuki startującego w MotoGP, czyli motocyklowych mistrzostwach świata. Drugim jest Budkowski, który zna zespół już od kilku lat. Według informacji jednego z głównych branżowych mediów, czyli Motorsport.com, właśnie Polak ma największe szanse na objęcie posady.

Wszelkie obszary, w których pracował, powoli zaczynają tracić na znaczeniu w Formule 1. Od kilku lat ograniczone jest wykorzystanie CFD, wstępne są plany rezygnacji z tunelów aerodynamicznych w następnych latach, a także ograniczona została liczba dni testowych przed sezonem Grand Prix. Można zatem powiedzieć, że w swojej branży wykorzystał moment „prosperity”. Sam fakt, że znajduje się w kręgu kandydatów już jest sporym wyczynem. Jeżeli Budkowski miałby wykorzystać moment na kolejny awans dyrektorski, to najlepsza okazja jest właśnie teraz.

Dochodzi zatem do gorącego okresu. Renault wciąż nosi jeszcze nazwę Renault i nie przeszło w pełni re-brandingu tak, jak zrobił to już zespół Racing Point. Od 1 stycznia 2021 roku zespół z bazą w Silverstone nosi już nazwę Aston Martin i przybrał nowe, zielone barwy. Team, który będzie znany w 2021 roku jako Alpine nie dość, że nie dokończył procesu zmiany nazwy, to jeszcze zmienia swoje szefostwo. W dodatku, oczywisty lider zespołu, Fernando Alonso nie miał przez dwa lata zbyt dużej styczności z samochodami Formuły 1. Dwa najbliższe sezony pokażą, czy wszystkie poczynione roszady przyniosą odpowiedni skutek.

Od powrotu do Formuły 1 w 2016 roku grupa Renault nie była ani razu na podium klasyfikacji mistrzostw świata konstruktorów. Nowy szef będzie sygnował swoim nazwiskiem projekt dalszego rozwoju. Teraz pytanie, czy będzie to właśnie Budkowski.

Kubica zdradził, ile ma aut. "Mam bolid Formuły 1!"
Robert Kubica (fot. TVP)
Kubica zdradził, ile ma aut. "Mam bolid Formuły 1!"

Zobacz też
GP Belgii 2025: kiedy i o której kolejny wyścig F1?
GP Belgii 2025 – kiedy wyścig F1 na torze Spa-Francorchamps? (fot. Getty)

GP Belgii 2025: kiedy i o której kolejny wyścig F1?

| Motorowe / Formuła 1 
Szok w Red Bull Racing! Kluczowa postać zwolniona
Christian Horner i Max Verstappen (fot. Getty Images)

Szok w Red Bull Racing! Kluczowa postać zwolniona

| Motorowe / Formuła 1 
Kiedy kolejny wyścig Formuły 1? Sprawdź terminarz sezonu 2025
Terminarz wyścigów F1 na 2025 rok. Kiedy wyścigi Formuły 1? Sprawdź kalendarz

Kiedy kolejny wyścig Formuły 1? Sprawdź terminarz sezonu 2025

| Motorowe / Formuła 1 
Norris blisko Piastriego! Sprawdź klasyfikację generalną F1
F1: klasyfikacja generalna Formuły 1 w sezonie 2025 [AKTUALIZACJA]

Norris blisko Piastriego! Sprawdź klasyfikację generalną F1

| Motorowe / Formuła 1 
Niemiec bohaterem Silverstone! Czekał na podium... 239 wyścigów
Nico Huelkenberg zapisał się w historii F1 podczas GP Wielkiej Brytanii 2025 (fot. Getty Images)

Niemiec bohaterem Silverstone! Czekał na podium... 239 wyścigów

| Motorowe / Formuła 1 
Verstappen z pole position w GP Wielkiej Brytanii. O której wyścig?
Oscar Piastri (fot. Getty Images)

Verstappen z pole position w GP Wielkiej Brytanii. O której wyścig?

| Motorowe / Formuła 1 
Walka o mistrzostwo F1 trwa. Verstappen goni faworyta
Max Verstappen (fot. Getty Images)

Walka o mistrzostwo F1 trwa. Verstappen goni faworyta

| Motorowe / Formuła 1 
Max Verstappen komentuje spekulacje nt. zmiany zespołu
Max Verstappen (fot. Getty Images)

Max Verstappen komentuje spekulacje nt. zmiany zespołu

| Motorowe / Formuła 1 
Surowa kara za wyeliminowanie faworyta w F1
Kimi Antonelli (fot. Getty Images)

Surowa kara za wyeliminowanie faworyta w F1

| Motorowe / Formuła 1 
Bolidy McLarena zdominowały Grand Prix Austrii
Lando Norris w bolidzie F1 (fot. Getty Images)

Bolidy McLarena zdominowały Grand Prix Austrii

| Motorowe / Formuła 1 
wyniki
terminarz
tabela
Wyniki
06 lipca 2025
Formuła 1
Qatar Airways British Grand Prix - Race

1

Lando Norris
Lando Norris

1:37:15.735

2

Oscar Piastri
Oscar Piastri

++6.812

3

Nico Hulkenberg
Nico Hulkenberg

++34.742

4

Lewis Hamilton
Lewis Hamilton

++39.812

5

Max Verstappen
Max Verstappen

++56.781

6

Pierre Gasly
Pierre Gasly

++59.857

7

Lance Stroll
Lance Stroll

++60.603

8

Alexander Albon
Alexander Albon

++64.135

9

Fernando Alonso
Fernando Alonso

++65.858

10

George Russell
George Russell

++70.674

11

Oliver Bearman
Oliver Bearman

++72.095

12

Carlos Sainz
Carlos Sainz

++76.592

13

Esteban Ocon
Esteban Ocon

++77.301

14

Charles Leclerc
Charles Leclerc

++84.477

15

Yuki Tsunoda
Yuki Tsunoda

+1 lap

16

Kimi Antonelli
Kimi Antonelli

DNF

17

Isack Hadjar
Isack Hadjar

DNF

18

Gabriel Bortoleto
Gabriel Bortoleto

DNF

19

Liam Lawson
Liam Lawson

DNF

20

Franco Colapinto
Franco Colapinto

DNS

Rozwiń
05 lipca 2025
Formuła 1
Qatar Airways British Grand Prix - Qualifying

1

Max Verstappen
Max Verstappen

1:24.892

2

Oscar Piastri
Oscar Piastri

1:24.995

3

Lando Norris
Lando Norris

1:25.010

4

George Russell
George Russell

1:25.029

5

Lewis Hamilton
Lewis Hamilton

1:25.084

6

Charles Leclerc
Charles Leclerc

1:25.121

7

Kimi Antonelli
Kimi Antonelli

1:25.374

8

Oliver Bearman
Oliver Bearman

1:25.471

9

Fernando Alonso
Fernando Alonso

1:25.593

10

Pierre Gasly
Pierre Gasly

1:25.711

11

Carlos Sainz
Carlos Sainz

1:25.746

12

Yuki Tsunoda
Yuki Tsunoda

1:25.826

13

Isack Hadjar
Isack Hadjar

1:25.864

14

Alexander Albon
Alexander Albon

1:25.889

15

Esteban Ocon
Esteban Ocon

1:25.950

16

Liam Lawson
Liam Lawson

1:26.440

17

Gabriel Bortoleto
Gabriel Bortoleto

1:26.446

18

Lance Stroll
Lance Stroll

1:26.504

19

Nico Hulkenberg
Nico Hulkenberg

1:26.574

20

Franco Colapinto
Franco Colapinto

1:27.060

Rozwiń
Qatar Airways British Grand Prix - Practice 3

1

Charles Leclerc
Charles Leclerc

1:25.498

2

Oscar Piastri
Oscar Piastri

1:25.566

3

Max Verstappen
Max Verstappen

1:25.585

4

Lando Norris
Lando Norris

1:25.606

5

Yuki Tsunoda
Yuki Tsunoda

1:26.104

6

Oliver Bearman
Oliver Bearman

1:26.112

7

Alexander Albon
Alexander Albon

1:26.119

8

George Russell
George Russell

1:26.125

9

Isack Hadjar
Isack Hadjar

1:26.129

10

Liam Lawson
Liam Lawson

1:26.256

11

Lewis Hamilton
Lewis Hamilton

1:26.332

12

Carlos Sainz
Carlos Sainz

1:26.332

13

Esteban Ocon
Esteban Ocon

1:26.377

14

Kimi Antonelli
Kimi Antonelli

1:26.422

15

Nico Hulkenberg
Nico Hulkenberg

1:26.499

16

Gabriel Bortoleto
Gabriel Bortoleto

1:26.501

17

Fernando Alonso
Fernando Alonso

1:26.894

18

Franco Colapinto
Franco Colapinto

1:27.597

19

Lance Stroll
Lance Stroll

1:27.600

20

Pierre Gasly
Pierre Gasly

1:27.878

Rozwiń
04 lipca 2025
Formuła 1
Qatar Airways British Grand Prix - Practice 2

1

Lando Norris
Lando Norris

1:25.816

2

Charles Leclerc
Charles Leclerc

1:26.038

3

Lewis Hamilton
Lewis Hamilton

1:26.117

4

Oscar Piastri
Oscar Piastri

1:26.286

5

Max Verstappen
Max Verstappen

1:26.314

6

Kimi Antonelli
Kimi Antonelli

1:26.383

7

Lance Stroll
Lance Stroll

1:26.430

8

George Russell
George Russell

1:26.523

9

Isack Hadjar
Isack Hadjar

1:26.524

10

Liam Lawson
Liam Lawson

1:26.624

11

Alexander Albon
Alexander Albon

1:26.840

12

Fernando Alonso
Fernando Alonso

1:26.876

13

Gabriel Bortoleto
Gabriel Bortoleto

1:26.904

14

Esteban Ocon
Esteban Ocon

1:26.941

15

Yuki Tsunoda
Yuki Tsunoda

1:26.980

16

Carlos Sainz
Carlos Sainz

1:27.159

17

Nico Hulkenberg
Nico Hulkenberg

1:27.165

18

Pierre Gasly
Pierre Gasly

1:27.174

19

Oliver Bearman
Oliver Bearman

1:27.226

20

Franco Colapinto
Franco Colapinto

1:27.289

Rozwiń
Qatar Airways British Grand Prix - Practice 1

1

Lewis Hamilton
Lewis Hamilton

1:26.892

2

Lando Norris
Lando Norris

1:26.915

3

Oscar Piastri
Oscar Piastri

1:27.042

4

Charles Leclerc
Charles Leclerc

1:27.095

5

George Russell
George Russell

1:27.163

6

Isack Hadjar
Isack Hadjar

1:27.217

7

Alexander Albon
Alexander Albon

1:27.304

8

Liam Lawson
Liam Lawson

1:27.351

9

Kimi Antonelli
Kimi Antonelli

1:27.367

10

Max Verstappen
Max Verstappen

1:27.432

11

Fernando Alonso
Fernando Alonso

1:27.678

12

Lance Stroll
Lance Stroll

1:27.844

13

Carlos Sainz
Carlos Sainz

1:27.909

14

Arvid Lindblad
Arvid Lindblad

1:27.958

15

Esteban Ocon
Esteban Ocon

1:28.057

16

Franco Colapinto
Franco Colapinto

1:28.086

17

Paul Aron
Paul Aron

1:28.142

18

Oliver Bearman
Oliver Bearman

1:28.147

19

Pierre Gasly
Pierre Gasly

1:28.332

20

Gabriel Bortoleto
Gabriel Bortoleto

1:28.397

Rozwiń
29 czerwca 2025
Formuła 1
MSC Cruises Austrian Grand Prix - Race

1

Lando Norris
Lando Norris

1:23:47.693

2

Oscar Piastri
Oscar Piastri

+2.695

3

Charles Leclerc
Charles Leclerc

+19.820

4

Lewis Hamilton
Lewis Hamilton

+29.020

5

George Russell
George Russell

+62.396

6

Liam Lawson
Liam Lawson

+67.754

7

Fernando Alonso
Fernando Alonso

+1 lap

8

Gabriel Bortoleto
Gabriel Bortoleto

+1 lap

9

Nico Hulkenberg
Nico Hulkenberg

+1 lap

10

Esteban Ocon
Esteban Ocon

+1 lap

11

Oliver Bearman
Oliver Bearman

+1 lap

12

Isack Hadjar
Isack Hadjar

+1 lap

13

Pierre Gasly
Pierre Gasly

+1 lap

14

Lance Stroll
Lance Stroll

+1 lap

15

Franco Colapinto
Franco Colapinto

+1 lap

16

Yuki Tsunoda
Yuki Tsunoda

+2 laps

17

Alexander Albon
Alexander Albon

DNF

18

Max Verstappen
Max Verstappen

DNF

19

Kimi Antonelli
Kimi Antonelli

DNF

20

Carlos Sainz
Carlos Sainz

DNS

Rozwiń
28 czerwca 2025
Formuła 1
MSC Cruises Austrian Grand Prix - Qualifying

1

Lando Norris
Lando Norris

1:03.971

2

Charles Leclerc
Charles Leclerc

1:04.492

3

Oscar Piastri
Oscar Piastri

1:04.554

4

Lewis Hamilton
Lewis Hamilton

1:04.582

5

George Russell
George Russell

1:04.763

6

Liam Lawson
Liam Lawson

1:04.926

7

Max Verstappen
Max Verstappen

1:04.836

8

Gabriel Bortoleto
Gabriel Bortoleto

1:04.846

9

Kimi Antonelli
Kimi Antonelli

1:05.052

10

Pierre Gasly
Pierre Gasly

1:04.846

11

Fernando Alonso
Fernando Alonso

1:05.128

12

Alexander Albon
Alexander Albon

1:05.143

13

Isack Hadjar
Isack Hadjar

1:05.063

14

Franco Colapinto
Franco Colapinto

1:05.278

15

Oliver Bearman
Oliver Bearman

1:05.218

16

Lance Stroll
Lance Stroll

1:05.329

17

Esteban Ocon
Esteban Ocon

1:05.364

18

Yuki Tsunoda
Yuki Tsunoda

1:05.369

19

Carlos Sainz
Carlos Sainz

1:05.582

20

Nico Hulkenberg
Nico Hulkenberg

1:05.606

Rozwiń
MSC Cruises Austrian Grand Prix - Practice 3

1

Lando Norris
Lando Norris

1:04.324

2

Oscar Piastri
Oscar Piastri

1:04.442

3

Max Verstappen
Max Verstappen

1:04.534

4

Charles Leclerc
Charles Leclerc

1:04.574

5

Lewis Hamilton
Lewis Hamilton

1:04.790

6

George Russell
George Russell

1:05.018

7

Kimi Antonelli
Kimi Antonelli

1:05.053

8

Lance Stroll
Lance Stroll

1:05.062

9

Yuki Tsunoda
Yuki Tsunoda

1:05.139

10

Gabriel Bortoleto
Gabriel Bortoleto

1:05.182

11

Liam Lawson
Liam Lawson

1:05.182

12

Fernando Alonso
Fernando Alonso

1:05.243

13

Nico Hulkenberg
Nico Hulkenberg

1:05.283

14

Alexander Albon
Alexander Albon

1:05.314

15

Carlos Sainz
Carlos Sainz

1:05.326

16

Oliver Bearman
Oliver Bearman

1:05.366

17

Pierre Gasly
Pierre Gasly

1:05.366

18

Esteban Ocon
Esteban Ocon

1:05.519

19

Franco Colapinto
Franco Colapinto

1:05.546

20

Isack Hadjar
Isack Hadjar

1:06.023

Rozwiń
27 czerwca 2025
Formuła 1
MSC Cruises Austrian Grand Prix - Practice 2

1

Lando Norris
Lando Norris

1:04.580

2

Oscar Piastri
Oscar Piastri

1:04.737

3

Max Verstappen
Max Verstappen

1:04.898

4

Lance Stroll
Lance Stroll

1:05.022

5

Charles Leclerc
Charles Leclerc

1:05.190

6

George Russell
George Russell

1:05.229

7

Yuki Tsunoda
Yuki Tsunoda

1:05.292

8

Gabriel Bortoleto
Gabriel Bortoleto

1:05.411

9

Fernando Alonso
Fernando Alonso

1:05.457

10

Lewis Hamilton
Lewis Hamilton

1:05.511

11

Kimi Antonelli
Kimi Antonelli

1:05.537

12

Liam Lawson
Liam Lawson

1:05.543

13

Isack Hadjar
Isack Hadjar

1:05.547

14

Pierre Gasly
Pierre Gasly

1:05.613

15

Esteban Ocon
Esteban Ocon

1:05.698

16

Alexander Albon
Alexander Albon

1:05.765

17

Carlos Sainz
Carlos Sainz

1:05.814

18

Oliver Bearman
Oliver Bearman

1:05.835

19

Nico Hulkenberg
Nico Hulkenberg

1:05.918

20

Franco Colapinto
Franco Colapinto

1:06.176

Rozwiń
MSC Cruises Austrian Grand Prix - Practice 1

1

George Russell
George Russell

1:05.542

2

Max Verstappen
Max Verstappen

1:05.607

3

Oscar Piastri
Oscar Piastri

1:05.697

4

Alex Dunne
Alex Dunne

1:05.766

5

Pierre Gasly
Pierre Gasly

1:05.780

6

Gabriel Bortoleto
Gabriel Bortoleto

1:05.874

7

Alexander Albon
Alexander Albon

1:05.946

8

Carlos Sainz
Carlos Sainz

1:06.017

9

Lewis Hamilton
Lewis Hamilton

1:06.099

10

Isack Hadjar
Isack Hadjar

1:06.110

11

Kimi Antonelli
Kimi Antonelli

1:06.130

12

Nico Hulkenberg
Nico Hulkenberg

1:06.140

13

Lance Stroll
Lance Stroll

1:06.160

14

Fernando Alonso
Fernando Alonso

1:06.170

15

Liam Lawson
Liam Lawson

1:06.189

16

Franco Colapinto
Franco Colapinto

1:06.246

17

Yuki Tsunoda
Yuki Tsunoda

1:06.262

18

Dino Beganovic
Dino Beganovic

1:06.369

19

Esteban Ocon
Esteban Ocon

1:06.510

20

Oliver Bearman
Oliver Bearman

1:06.738

Charles Leclerc
Charles Leclerc

DNS

Rozwiń
Terminarz
25 lipca 2025
Formuła 1
12:30 Moet & Chandon Belgian Grand Prix - Practice 1
16:30 Moet & Chandon Belgian Grand Prix - Sprint Qualifying
26 lipca 2025
Formuła 1
12:00 Moet & Chandon Belgian Grand Prix - Sprint
16:00 Moet & Chandon Belgian Grand Prix - Qualifying
27 lipca 2025
Formuła 1
15:00 Moet & Chandon Belgian Grand Prix - Race
01 sierpnia 2025
Formuła 1
13:30 Lenovo Hungarian Grand Prix - Practice 1
17:00 Lenovo Hungarian Grand Prix - Practice 2
02 sierpnia 2025
Formuła 1
12:30 Lenovo Hungarian Grand Prix - Practice 3
16:00 Lenovo Hungarian Grand Prix - Qualifying
03 sierpnia 2025
Formuła 1
15:00 Lenovo Hungarian Grand Prix - Race
Tabela
 
Drużyna
M
+/-
Pkt
1
Oscar Piastri
Oscar Piastri
0
234.0
2
Lando Norris
Lando Norris
0
226.0
3
Max Verstappen
Max Verstappen
0
165.0
4
George Russell
George Russell
0
147.0
5
Charles Leclerc
Charles Leclerc
0
119.0
6
Lewis Hamilton
Lewis Hamilton
0
103.0
7
Kimi Antonelli
Kimi Antonelli
0
63.0
8
Alexander Albon
Alexander Albon
0
46.0
9
Nico Hulkenberg
Nico Hulkenberg
0
37.0
10
Esteban Ocon
Esteban Ocon
0
23.0
11
Isack Hadjar
Isack Hadjar
0
21.0
12
Lance Stroll
Lance Stroll
0
20.0
13
Pierre Gasly
Pierre Gasly
0
19.0
14
Fernando Alonso
Fernando Alonso
0
16.0
15
Carlos Sainz
Carlos Sainz
0
13.0
16
Liam Lawson
Liam Lawson
0
12.0
17
Yuki Tsunoda
Yuki Tsunoda
0
10.0
18
Oliver Bearman
Oliver Bearman
0
6.0
19
Gabriel Bortoleto
Gabriel Bortoleto
0
4.0
20
Franco Colapinto
Franco Colapinto
0
0.0
21
Jack Doohan
Jack Doohan
0
0.0
Rozwiń
Polecane
Najnowsze
Piłkarz Legii trafiony zapalniczką! To było kazachskie piekło!
Piłkarz Legii trafiony zapalniczką! To było kazachskie piekło!
fot. TVP
Piotr Kamieniecki
| Piłka nożna / Liga Europy 
Jean-Pierre Nsame boleśnie odczuł spotkanie z kazachskimi kibicami. Gracz Wojskowych został trafiony w głowę w Kazachstanie!
EURO 2025 kobiet: Szwecja – Anglia [SKRÓT]
Szwecja – Anglia. EURO 2025 kobiet – mecz 1/4 finału (#2), Zurych
EURO 2025 kobiet: Szwecja – Anglia [SKRÓT]
| Piłka nożna / Euro 2025 kobiet 
EURO 2025 kobiet, 1/4 finału: Szwecja – Anglia [MECZ]
EURO 2025 kobiet – mecz 1/4 finału (#2), Zurych. Transmisja online na żywo w TVP Sport (17.07.2025)
EURO 2025 kobiet, 1/4 finału: Szwecja – Anglia [MECZ]
| Piłka nożna / Euro 2025 kobiet 
Sportowy wieczór (17.07.2025)
Sportowy wieczór (17.07.2025) [transmisja na żywo, online, live stream]
Sportowy wieczór (17.07.2025)
| Sportowy wieczór 
Jak Jan Urban Zbuduje Reprezentację? [WIDEO]
Jan Urban (fot. GETTY IMAGES)
Jak Jan Urban Zbuduje Reprezentację? [WIDEO]
| Piłka nożna / Reprezentacja 
Konferencja prasowa Legii Warszawa po meczu z FK Aktobe (18.07.2025)
Edward Iordanescu (fot.
Konferencja prasowa Legii Warszawa po meczu z FK Aktobe (18.07.2025)
| Piłka nożna / Liga Europy 
Niebywały ćwierćfinał Euro! Bramkarka miała "piłkę meczową"
Szwedki i Angielki rozegrały kapitalny mecz w ćwierćfinale Euro 2025 (fot. Getty Images)
Niebywały ćwierćfinał Euro! Bramkarka miała "piłkę meczową"
| Piłka nożna / Euro 2025 kobiet 
Do góry