| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
Transfery Legii Warszawa zawsze są gorącym tematem. Zima wzbudziła jednocześnie wiele wątpliwości: to nowy sposób czy błędne koło?
Transfery Legii Warszawa to temat gorący. Czy lato czy zima, nowi gracze mistrzów Polski zawsze budzą zainteresowanie. Ostatnie miesiące powodowały niepokój fanów stołecznego klubu. Styczeń był niczym miesiąc pod napięciem: gracze odchodzili, za to nikt nie trafił na Łazienkowską. Zrozumienie procesu transferowego Wojskowych wymaga pewnego wysiłku, a w tle cały czas pozostają pieniądze.
Działanie 11Hacks zaczyna być dostrzegalne przy Łazienkowskiej. Firma na pierwszych rozmowach w Warszawie pojawiła się około dwunastu miesięcy temu. Nie była jedyna, ale Legia ostatecznie zdecydowała się na współpracę z Czechami. Czym zajmuje się spółka związana z analizowaniem transferów? 11Hacks oferuje swoje usługi w kilku aspektach.
Przede wszystkim chodzi o doradztwo transferowe. Czesi chwalą się, że dysponują dokładnymi analizami ponad 250 tysięcy zawodników na całym świecie. Wszystko dzieje się z pomocą algorytmów i matematyki. 11Hacks zachwala swoje usługi w zakresie skautingu. To firma z Pragi może przygotować raporty dotyczące potencjalnych wzmocnień, a także przedstawić mocne i słabe strony. Do tego dochodzi oferta pomocy w wyselekcjonowaniu zawodników idealnie nadających się na dane pozycje w konkretnym klubie. Poza działaniem komputera, Czesi dysponują także zespołem ludzi omawiającym dane ruchy i porównującym innych kandydatów.
Jeśli piłkarz z polecenia 11Hacks podpisze kontrakt z klubem, firma otrzymuje bonus finansowy. Czesi twierdzą, że są bezstronni, gdyż bazują na matematyce i nie reprezentują żadnych zawodników. Spółka deklaruje, że dzięki ich działaniom możliwe jest zwiększenie skuteczności transferów o 25 procent. W odpowiednim pakiecie możliwe jest też omówienie własnych pomysłów na wzmocnienia drużyny. W tym przypadku kłania się sytuacja z Grosickim.
– Nie komentujemy zasad współpracy z klubami – stwierdził Jakub Dobias, prezes 11Hacks. Na razie Legia nie przedstawiła firmy jako swojego partnera, choć w Pradze liczą, że wkrótce do tego dojdzie. Drugą ważna postacią spółki jest Jakub Otava, który przez dziesięć lat zasiadał w zarządzie Sparty Praga, a potem był agentem piłkarskim. – Jestem piłkarskim hakerem. Byliśmy jak pies goniący za ogonem. Chcieliśmy odnieść sukces, a traciliśmy czas. Teraz tworzymy innowację w futbolu. Dane są pochłaniające, ufam im. Dobias jest pionierem analizy w Czechach. Przypominało mi to film Moneyball. Cały zespół 11Hacks ma imponującą wiedzę z zakresu informatyki, matematyki i tworzenia formuł. Sam jestem pomostem pomiędzy tym a piłką nożną. Nasz plan opiera się na ekspansji poza kraj. Nie wszyscy rozumieją, że oferujemy szansę na oszczędności. To inwestycja, która opłaca się bardziej niż przepłacanie piłkarzy. W przypadku czołowych czeskich klubów, nasze usługi kosztują mniej więcej tyle, co miesięczna pensja zawodnika drugiej kategorii – twierdzi Dobias.
– Dane w futbolu to przyszłość skautingu. To wyraźnie działa i wszyscy będą z tego korzystać za dziesięć lat. Większości klubów opłaca się zatrudnić zewnętrzną firmę. Tworzenie takiego działu w klubie jest bardzo wymagające pod względem finansowym, czasowym i ludzkim – uważa w rozmowie z czeskimi mediami Dobias, który jest dyrektorem wykonawczym 11Hacks.
Czeska firma współpracuje między innymi ze Slavią Praga. Nie jest do końca jasne, jak ma wyglądać kooperacja Czechów z działem skautingu czy dyrektorem sportowym Legii. Kompetencje wszystkich trzech podmiotów, w pewnym stopniu na siebie nachodzą. Brakuje jasności w kwestii tego, kto ma decydujące zdanie. Na ten moment można mieć wrażenie, że faworytami są pracownicy 11Hacks, choć nie dzieje się to w każdym przypadku. Próżno przy Łazienkowskiej szukać kompetencyjnej jasności. W środowisku pojawiają się zdania, że całość tworzy perspektywę marginalizowania roli Radosława Kucharskiego.
Ernest Muçi (KF Tirana) zostanie nowym piłkarzem Legii. Główną pozycją 19-latka jest środek ataku, ale może on też występować jako ofensywny pomocnik. W tym sezonie zagrał w 24 meczach, w których strzelił siedem goli oraz zanotował cztery asysty . pic.twitter.com/kBJWHc8g89
— Bartkovy (@bartkovy_01) February 18, 2021
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1024 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (93 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.