Idealnie włączyć to, będąc zdenerwowanym. Szum morza, śpiew ptaków, nic się nie dzieje, nikt się nie odzywa – to jeden z i tak łagodniejszych komentarzy na temat olimpijskiego debiutu surfingu, na jaki można trafić w sieci. Dyscyplina, która miała być "cool" i "trendy", pokazała się jako kompletnie nietelewizyjne przedstawienie. W dodatku na wybrzeżu pod Tokio akurat nie ma fal. Tajfunu, który ma przejść we wtorek, wyczekuje się z takim wytęsknieniem, że specjalnie pod jego nadejście przesunięto termin finałów.
Surfing to żywioł. Kto widział obrazki choćby z wybrzeża przy portugalskim Nazare, rozumie, że w wodzie na kilkunastometrowych grzbietach walczy się o przeżycie. Najlepsi na świecie, najodważniejsi śmiałkowie mają w swoich środowiskach status półbogów i portfele wypchane gotówką od sponsorów oraz z prowadzonych na plażach szkółek. – To szczególne, duchowe przeżycie, w dodatku powtarzalne po każdym przejeździe – zachwycał się Frederico Morais, jeden z najlepszych Europejczyków, jeszcze zanim jego występ na igrzyskach w Tokio zrujnował pozytywny wynik testu na COVID-19.
I rzeczywiście, emocje, jakie wywołuje ujarzmianie wody, są trudne do opisania. Niestety jak pokazały transmisje olimpijskie, jeszcze trudniej pokazać je w telewizji.
Surfing without waves now officially the most boring sport #Olympics
— Michael Pascoe (@MichaelPascoe01) July 25, 2021
If the boomers think skating in the Olympics is boring, I hope they’re not watching surfing. Watching people sit in the water to catch a couple sad waves over 30 minutes. I feel for these surfers having shitty conditions.
— Dry Bones (@drybones_69) July 25, 2021
'We love Makinohara, the waves were a little small, but the beach was beautiful and we had a lot of fun,' Team USA surfer Carissa Moore delighted locals by speaking in Japanese in a small surfing town southwest of Tokyo https://t.co/rpOwHDTT4v #Olympics pic.twitter.com/xsSq75hTNf
— Reuters (@Reuters) July 21, 2021
Daje! �� #Surfing #ItaliaTeam pic.twitter.com/fjB6JZN26n
— Vane (@VaneGenevieve) July 26, 2021
1
15.14
2
6.60
1
11.97
2
11.77
1
13.17
2
12.47
1
17.00
2
16.76
1
12.74
2
7.83
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (991 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.