Podczas igrzysk w Tokio sportowcy, dziennikarze, wolontariusze oraz wszyscy inni pracujący przy organizacji imprezy byli regularnie testowani na Covid-19. Badania przeprowadzane od 1 lipca przyniosły 430 pozytywnych wyników. 29 dotyczyło sportowców.
W starożytności na czas organizacji igrzysk ustawały wszelkie konflikty. Nowożytność nie jest tak łaskawa. Trzykrotnie odwoływano je ze względu na wojnę, a w 2020 roku przesunięto przez pandemię Covid-19. Choć do rywalizacji w Tokio doszło rok później niż początkowo zakładano, świat nie zdołał poradzić sobie z problemem.
Impreza odbyła się bez udziału kibiców, a wszystkich uczestniczących obowiązywały surowe restrykcje. Każdy, kto miał jakikolwiek związek z igrzyskami poddawany był regularnym testom. Międzynarodowy Komitet Olimpijski opublikował raport, z którego wynika, że od 1 lipca uzyskano aż 430 wyników pozytywnych.
Wykres (niebieska linia) wyraźnie pokazuje, że liczba nowych przypadków rosła wraz z nagromadzeniem startów w Tokio. O ile przed ceremonią otwarcia (23 lipca) notowano pojedyncze przypadki, o tyle w końcówce igrzysk było to już po kilkudziesięciu zakażonych dziennie.
Na szczęście zawodnicy (pomarańczowa linia) stanowili mniejszość chorych. Pierwszy pozytywny przypadek wśród olimpijczyków odnotowano 15 lipca. Później były to raczej jednostkowe sytuacje, a łącznie Covid-19 w trakcie igrzysk przeszło 29 sportowców.
Największą gwiazdą, która ze względu na zakażenie nie mogła przystąpić do walki o medal był amerykański tyczkarz Sam Kendricks.
Poza 29 olimpijczykami, zakażenie wykryto także u 25 dziennikarzy i 21 wolontariuszy. Pozostali z 430 zakażonych to osoby pracujące przy organizacji igrzysk w różnych rolach – od tych zatrudnionych na poszczególnych stadionach po wykonujących przeróżne zlecenia kontrahentów.
Co najważniejsze: mimo wszelkich trudności igrzyska udało się przeprowadzić w jak najbardziej sprawiedliwy i bezpieczny sposób. A same igrzyska zapiszą się w historii w pozytywny sposób – jako te, które mimo trwającej pandemii dały promyk nadziei. Obyśmy więcej takich promyków zobaczyli w lutym 2022 roku w Pekinie.
93 - 107
Australia
82 - 87
USA
90 - 89
Słowenia
97 - 78
Australia
97 - 59
Argentyna
75 - 84
Francja
81 - 95
USA
94 - 70
Niemcy
87 - 95
Słowenia
97 - 77
Japonia
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1035 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (93 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.