Do pierwszego konkursu skoków na olimpijskich skokach pozostało tylko sześć dni. Niedawno sen z powiek spędzała nam forma reprezentantów Polski. Gdy zaczęli łapać rytm pojawił się kolejny problem – nieregulaminowy sprzęt. Czy dyskwalifikacja Piotra Żyły i Stefana Huli była w ogóle potrzebna, a FIS postąpił słusznie?
Po sobotnim konkursie w Willingen początkowo tematem numer jeden były loteryjne warunki, które uniemożliwiały rozegranie sprawiedliwych zawodów. Szybko jednak zmieniono główny temat dyskusji. Wszystko za sprawą reprezentacji Niemiec ze Stefanem Horngacherem na czele. Nasi rywale mieli podejrzenia, że polska kadra korzysta z nieregulaminowych butów.
Złożyli zatem protest, który został natychmiast rozpatrzony. Międzynarodowa Federacja Narciarska nie mogła zbagatelizować tej prośby. Jeżeli taki protest zostanie wniesiony do piętnastu minut po zakończeniu konkursu wraz z opłatą wynoszącą 100 franków szwajcarskich, FIS musi podjąć działanie.
– Miniona noc specjalnie gorąca nie była, ale kilka rozmów ze sztabem się odbyło. Do całego zamieszania podchodzimy dosyć spokojnie, chociaż nie takiego scenariusza oczekiwaliśmy – powiedziała w rozmowie z TVPSPORT.PL Ewa Nagaba, współwłaścicielka firmy obuwniczej, która wyposaża polskich skoczków.
– Z jednej strony jesteśmy zaskoczeni, a z drugiej nie. Każda nowinka widoczna na skoczni wywołuje emocje i tak się stało. Dobre piątkowe skoki Polaków zbiegły się w czasie z użyciem tych butów. Trenerzy i sztab wiedzą, że pomagają zawodnikom, a na skoczni znalazło to swoje potwierdzenie – dodała.
Czy modyfikacje były na tyle duże, że konieczna była dyskwalifikacja Żyły i Huli? – Ten but bazuje w 95 procentach na tradycyjnym modelu, który zna cały świat – łącznie z FIS. Dlatego dziwi to zamieszanie związane z brakiem zgłoszenia tego sprzętu – dodała.
Zgodnie z przepisami federacji, każda znacząca zmiana w wyposażeniu skoczka powinna zostać zgłoszona do 1 maja w roku poprzedzającym nowy sezon zimowy. Ta taką nie była. W dodatku grubość całej skorupy buta powinna być jednolita. W wielu przekazach medialnych można przeczytać, że problem stanowiła tylna część, będąca kilka milimetrów cieńsza od reszty.
Tak tak to są te odlotowe buty co dają DSQ.#skijumpingfamily https://t.co/vFxPUlZJMD pic.twitter.com/bJqBTITQLo
— Gabi Karlen (@GK_arlen) January 29, 2022
Następne
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.