Wydawało się, że liga chińska będzie przekonywać do siebie coraz więcej piłkarzy. Wysokie zarobki i wzrastający poziom rozgrywek kusiły zawodników. Piękna opowieść jednak teraz zamieniła się w koszmar, bo po wprowadzeniu limitu płac, wysokich podatków i obostrzeń związanych z koronawirusem, kluby z Chinese Super League stały się chłopcami do bicia.
0:7, 0:5, 0:5, 0:8 – to ostatnie wyniki drużyn z ligi chińskiej w tegorocznej azjatyckiej Lidze Mistrzów. Jeszcze kilka lat temu kluby z Chinese Super League dokonywały wielomilionowych transferów i kusiły najlepszych zawodników na świecie. Oscar, Hulk, czy Yannick Carrasco, to tylko część piłkarzy, która wybrała ten egzotyczny kierunek z wiadomych względów. Ambicje były spore, ale rzeczywistość je brutalnie zweryfikowała.
Po rekordowych transferach wprowadzono limity płacowe oraz wysokie podatki, które skutecznie utrudniły klubom ściąganie zawodników za ogromne kwoty. Do tego doszedł kryzys związany z pandemią COVID-19 oraz idące za tym obostrzenia i tamtejsze zespoły wpadły w kłopoty.
Zagraniczne gwiazdy zaczęły masowo wyjeżdżać i szukać zatrudnienia w innych krajach. Problemy finansowe dotknęły sponsorów, w tym między innymi firmę Evergrande, która była głównym udziałowcem w najpopularniejszym zespole zza Wielkiego Muru, Guangzhou. Efekt? Drużyna występuje na arenie międzynarodowej kadrą złożoną z piłkarzy głównie do 21. roku życia.
Guangzhou Evergrande o wartości 185 milionów dolarów.
— Magdalena (@pieinggg) August 28, 2021
Tak, zbudowano taki Hogwart dla piłkarzy. Liczy 2500 uczniów i 50 boisk piłkarskich. Prezydent Xi Jinping ma nadzieję, że największa na świecie szkoła piłkarska pewnego dnia wygra dla nich mistrzostwa świata. pic.twitter.com/E2Vk6R99tI
6 - 1
Walia
2 - 5
Francja
3 - 2
Dania
4 - 1
Niemcy
1 - 3
Hiszpania
1 - 2
Belgia
1 - 1
Szwajcaria
4 - 3
Islandia
4 - 1
Walia
4 - 0
Holandia
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1024 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (93 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.