Piłkarze FC Ingolstadt po raz pierwszy awansowali do niemieckiej ekstraklasy. Największy sukces w historii założonego w 2004 roku klubu zapewnili sobie kolejkę przed końcem rozgrywek drugiej ligi dzięki zwycięstwu nad RB Lipsk 2:1
Zespół z położonego w Bawarii i zamieszkałego przez 132 tys. osób miasta w 33 kolejkach zgromadził 63 pkt, o siedem więcej niż drugi Darmstadt, który w niedzielę uległ 0:1 broniącemu się przed spadkiem Greuther Fuerth.
Z awansu piłkarzy Ingolstadt, których trenerem jest Austriak Ralph Hasenhuettl, cieszył się komplet 15 tys. kibiców na Audi-Sportpark. W następny weekend w ostatniej kolejce o awans powalczą drużyny z Darmstadt – 56 pkt oraz Karlsruhe i Kaiserslautern – po 55. Ten ostatni zespół, bez Mateusza Klicha w składzie, zremisował na wyjeździe z Erzgebirge Aue 0:0.
Awans do Bundesligi wywalczą bezpośrednio dwa najlepsze kluby, a trzeci zagra w barażu z 16. zespołem ekstraklasy.
Z goli w niedzielę cieszyli się natomiast Waldemar Sobota i Martin Kobylański.
Sobota pojawił się na boisku w końcówce spotkania FC St. Pauli z VfL Bochum i w 83. minucie ustalił wynik na 5:1 dla gospodarzy. To jego drugie trafienie w sezonie. W ekipie gości cały mecz rozegrał Piotr Ćwielong.
Drużyna z Hamburga awansowała na 14. pozycję w tabeli, ale wciąż nie może być pewna utrzymania. Bochum jest 11.
Z kolei Kobylański trzecią w sezonie bramkę dla Unionu Berlin uzyskał w wygranym 3:1 wyjazdowym pojedynku z FSV Frankfurt. Młodzieżowy reprezentant Polski grał do 84. minuty. Stołeczny zespół zajmuje dziewiątą lokatę w tabeli.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (971 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.