| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
Kupowanie piłkarzy to nie tylko spore sumy wydane za samych zainteresowanych, ale też prowizje dla ich agentów. PZPN opublikował zestawienie, które pokazuje, ile kluby z Ekstraklasy, pierwszej oraz drugiej ligi płaciły w ostatnim roku pośrednikom.
Zgodnie z oficjalnym raportem Polskiego Związku Piłki Nożnej, łącznie kluby z trzech najwyższych poziomów rozgrywkowych zapłaciły menedżerom piłkarskim blisko 41 milionów złotych. Dysproporcje między ligami są jednak kolosalne, bo z Ekstraklasy wyszło do kieszeni agentów blisko 36,5 miliona, działacze z zaplecza wydali na ten cel ponad 3,5 miliona, natomiast 2-ligowcy nieco ponad 700 tysięcy.
Jakie wyniki rzucają się w szczególności, gdy przeglądamy raport? Przede wszystkim rekord warszawskiej Legii, która kilka dni temu została mistrzem Polski. Stołeczni wypłacili aż 9,5 miliona prowizji, co jest wynikiem, z którym trudno się komukolwiek równać. Drugi w tej klasyfikacji Lech Poznań wydał na wynagrodzenia dla pośredników 5 milionów, trzecie Zagłębie Lubin prawie 4,5 miliona. Lustrzanym odbiciem tej klasyfikacji nie jest tabela rozgrywek, bo przecież Kolejorz plasuje się na 10. pozycji, Miedziowi z kolei na na 5. W oczy rzuca się też skromny wynik Warty Poznań. Beniaminek Ekstraklasy zapłacił agentom raptem 159 tysięcy, a ociera się o awans do europejskich pucharów. Ten wynik finansowy nie tyle jest najgorszy na tym poziomie, co nie byłby nawet na podium w Fortuna I lidze.
Spośród I-ligowców najbardziej hojnym klubem jest ŁKS Łódź, który od 1 kwietnia 2020 roku do 31 marca 2021 roku zasilił kieszenie menedżerów łącznie sumą 868 tysięcy złotych. Druga Miedź Legnica uszczupliła konto o 578 tysięcy, trzeci Widzew Łódź o 512 tysięcy. Na tym poziomie Warta byłaby dopiero siódma, natomiast jest jeden rodzynek, który ani grosza nie poświęcił na wynagrodzenia dla pośredników. To GKS Bełchatów, który jednak zamyka również tabelę piłkarską.
W gruncie rzeczy skromnie żyją kluby z eWinner II ligi, choć niektóre z nich zdołały przekroczyć granicę 100 tysięcy na opłacenie działalności agentów. To Chojniczanka Chojnice, GKS Katowice, Motor Lublin oraz Olimpia Grudziądz.
Pełny raport dostępny jest w tym miejscu.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (964 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.