Organizatorzy igrzysk w Tokio zdecydowali, że podczas rozpoczynającej się za miesiąc rywalizacji alkohol nie będzie sprzedawany na obiektach olimpijskich. Jak podano, ma to ograniczyć ryzyko rozprzestrzeniania się COVID-19.
We wtorek agencja Kyodo podawała, że organizatorzy rozważają wydanie zgody na sprzedaż alkoholu kibicom. Założenie miało być takie, że można byłoby go kupić o określonej porze. Wywołało to krytykę grupy mieszkańców Tokio. Zarzucali oni władzom priorytetowe traktowanie olimpijskich zmagań kosztem życia codziennego lokalnej społeczności.
– Idąc za radą ekspertów, postanowiliśmy, że na obiektach nie będzie sprzedaży ani picia napojów alkoholowych, by zapobiegać rozprzestrzenianiu się infekcji – przekazała w środę szefowa komitetu organizacyjnego igrzysk w Tokio Seiko Hashimoto podczas spotkania z dziennikarzami.
Jak dodała, z decyzją tą zgodził się jeden ze sponsorów tegorocznych zmagań olimpijskich – Asahi Group Holdings, który miał zagwarantowane wyłączne prawa do oferowania fanom sportu swojego piwa.
Od poniedziałku w Tokio i większości innych prefektur Japonii nie obowiązuje już stan wyjątkowy. Niektóre restrykcje w japońskiej stolicy utrzymano jednak do 11 lipca, co media określają jako "quasi-stan wyjątkowy". W związku z nim dozwolone jest spożywanie alkoholu w małych grupach o wskazanej porze. Rząd nie chce zgodzić się jak na razie na poluzowanie obostrzeń, argumentując, że spotkania towarzyskie połączone z piciem alkoholu sprzyjają rozprzestrzenianiu się infekcji poprzez skłanianie do głośnego mówienia, bliskiego kontaktu i przebywania w barach.
W środę Hashimoto broniła także ogłoszonej w poniedziałek decyzji dotyczącej wpuszczenia ograniczonej liczby miejscowych kibiców. Na każdym obiekcie wypełnionych będzie mogło być maksymalnie pięćdziesiąt procent pojemności trybun, a publiczność może się składać co najwyżej z dziesięciu tysięcy osób.
–Uznaliśmy, że lepiej będzie przygotować się jak najlepiej jesteśmy w stanie do igrzysk z kibicami. Decyzja ta była oparta na rekomendacjach medycznych ekspertów. Oczywiście rozumiem, że organizowanie imprezy bez widzów obniżyłoby ryzyko, ale istnieją dowody na to, że podczas innych imprez i turniejów nie było ludzie nie gromadzili się w skupiskach – argumentowała szefowa komitetu organizacyjnego.
Jak dodała, decyzja o tym, czy – ze względu na koronawirusa – kibice będą wpuszczani na wieczorne sesje, zapadnie do 12 lipca. Wtedy w Tokio i niektórych innych obszarach mają zostać zniesione ograniczenia związane z COVID-19.
– Głównym wyzwaniem jest powstrzymanie napływu ludzi i ograniczenie świętowania. Dążymy do tego, aby igrzyska w Tokio były bezpieczne, aby nie były pełne celebrowania – zaznaczyła Hashimoto.
Premier Kraju Kwitnącej Wiśni Yoshihide Suga wciąż nie wyklucza, że igrzyska odbędą się bez kibiców, jeśli będzie konieczność ponownego wprowadzenia stanu wyjątkowego.
Wielu Japończyków obawia się, że przyjęcie delegacji z całego świata może w efekcie przynieść kolejną falę zakażeń. Wśród sportowców z Ugandy, którzy dotarli do Tokio w weekend, jedna osoba otrzymała pozytywny wynik testu na obecność koronawirusa. Cała dziewięcioosobowa ekipa przebywa obecnie na kwarantannie. Zdaniem Hashimoto ta sytuacja jest dowodem na skuteczność środków bezpieczeństwa wprowadzonych przez organizatorów.
– Byliśmy w stanie dokładnie zidentyfikować tę osobę przy przekraczaniu granicy, ponieważ mamy tam odpowiednie środki ku temu – argumentowała.
93 - 107
Australia
82 - 87
USA
90 - 89
Słowenia
97 - 78
Australia
97 - 59
Argentyna
75 - 84
Francja
81 - 95
USA
94 - 70
Niemcy
87 - 95
Słowenia
97 - 77
Japonia
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (971 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.