Zgromadzenie Stanowe i Senat w budżecie na kolejny rok zaplanowało 20 milionów dolarów na modernizację słynnej Copper Peak. Skocznia za kilka lat ma powrócić do kalendarza Pucharu Świata.
Copper Peak została wybudowana w latach 70. Jako obiekt o punkcie K145 była na tamte czasy obiektem monstrualnym. Lata jej świetności nie trwały jednak długo. Ostatnie skoki w Ironwood oddano w styczniu 1994 roku podczas Pucharu Kontynentalnego. Cykl najwyższej rangi – Puchar Świata – gościł tam zaś po raz ostatni w sezonie 1980/81.
Od lat 90. skocznia popadała w ruinę. Wielokrotnie pojawiały się plany, by ją odbudować. Nic z tego. Zazwyczaj ostatecznie brakowało funduszy. Tym razem pieniądze nie staną na przeszkodzie.
Lokalne władze przyjęły budżet, w którym zaplanowano 20 milionów dolarów na modernizację słynnego obiektu. – Gdy rywalizowano tu ostatnio, styl skakania był zupełnie inny. Dlatego trzeba zmienić nieco kąt nachylenia skoczni – przyznał przewodniczący projektu Bob Jacquart.
Zapewnił, że po modernizacji skocznia będzie generowała zyski. Według przytoczonych przez niego danych sam zysk ze zwiedzających może dać nawet 50 milionów dolarów w ciągu pierwszych czterech lat. Według planów modernizacja Copper Peak ma zostać zakończona do lata 2024 roku, a na zimę 2025 roku zaplanowano tam pierwsze zawody.
Wydaje się, że amerykańska skocznia idealnie wpisuje się w wizję Sandro Pertile. – Różnica między mamutami a dużymi skoczniami wzrosła do stu metrów. To za dużo i jestem zdania, że na świecie powinien zacząć powstawać nowy typ skoczni – większej niż K125, ale mniejszej niż te, na których lata się ćwierć kilometra. Takiej ok. K160-K170. Gdyby ktoś zdecydował się na budowę czegoś takiego, byłaby zgoda na pokrycie jej igelitem, a także na treningi przygotowujące do latania na prawdziwych olbrzymach. Oczywiście, bylibyśmy wtedy też chętni, aby sprowadzić tam ważne zawody – mówił szef FIS w "Trzeciej Serii Ekstra".
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.