Arabia Saudyjska jest faworytem w walce o prawa do organizacji mistrzostw świata w 2034 roku. Działacze z azjatyckiego kraju nie zamierzają jednak na tym poprzestać. Padła już zapowiedź chęci organizacji… kobiecego mundialu rok później.
Piwo zakazane na MŚ w Arabii? Jest odpowiedź ministra sportu
Najbliższe dwie edycje piłkarskich mistrzostw świata zostaną zorganizowane w więcej niż jednym państwie. Mundial 2026 odbędzie się w trzech (USA, Meksyk, Kanada), a mundial 2030 – aż sześciu krajach (Hiszpania, Maroko, Portugalia, Argentyna, Paragwaj, Urugwaj).
Obecnie trwa walka o prawo goszczenia najlepszych reprezentacji globu w 2034 roku. Swoją kandydaturę formalnie zgłosiła już Arabia Saudyjska i w chwili obecnej to ten kraj jest najbliższy osiągnięcia celu. Złożenie oferty planują również wspólnie Indonezja z Australią, ale mają na to czas tylko do końca października.
Na tym nie kończą się plany saudyjskiej ekspansji futbolowej. Dyrektor techniczna federacji Monika Staab zapowiedziała, że Arabia Saudyjska będzie ubiegać się również o organizacje mistrzostw świata kobiet w 2035 roku.
Propozycja jest zaskakująca, zważywszy na fakt, że kobiety w Arabii mogą uczęszczać na stadiony dopiero od… pięciu lat. Tamtejsza reprezentacja piłkarek powstała natomiast w ubiegłym roku.
– Powiedziałam sportowym władzom, że wyjazd na mistrzostwa świata zajmie nam trochę czasu. Wiem, że chcą być gospodarzem mundialu mężczyzn – dlaczego więc nie zorganizować mundialu kobiet w 2035 roku? – przyznała Staab.
Brak tradycji piłki nożnej kobiet to nie jedyny zarzut wobec pomysłu Saudyjczyków. Międzynarodowe organizacje oskarżają ten kraj o łamanie praw człowieka, a także sportswashing. Gdy tamtejsze ministerstwo turystyki chciało sponsorować tegoroczne MŚ kobiet, propozycja została odrzucona przez FIFA po protestach gospodarzy.
– Byłoby ironią losu, gdyby saudyjska organizacja turystyczna sponsorowała największe święto kobiecego sportu na świecie, biorąc pod uwagę, że kobieta w Arabii Saudyjskiej nie może nawet pracować bez zgody męskiego opiekuna – mówiła wtedy Nikita White, działaczka Amnesty International Australia.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (964 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.