Gosia Rdest weźmie udział w testach W Series w Lausitzring (14-16 kwietnia). To ostatni sprawdzian przed rozpoczęciem sezonu nowej serii wyścigowej, w której ścigają się tylko kobiety. Nowe przedsięwzięcie ma na celu utorować drogę zawodniczkom do Formuły 1. – W pierwszej połowie sezonu chcę dojeżdżać w pierwszej piątce, później celem będzie podium – powiedziała dla TVPSPORT.PL.
Polka musiała pokonać sporo rywalek, żeby dostać się do W Series. Do procesu kwalifikacji, składającego się z trzech etapów, zgłosiło się 60 zawodniczek. Na każdym szczeblu organizatorzy dziękowali najsłabszym. Rdest znalazła się w najlepszej osiemnastce i wystartuje w sześciu wyścigach.
25-latka ma bardzo ambitne plany i chce przebić się do świadomości kibiców. Ma też, o co rywalizować, bo dla zwyciężczyni serii przygotowano 500 tysięcy dolarów. W świecie motorsportu rzadko zdarzają się tak atrakcyjne nagrody. Tym bardziej, że na wstępie nie trzeba było zapewnić sporego dopływu gotówki jednemu z zespołów.
– Wszystkie koszta są pokryte z góry. Bolidy są takie same – tłumaczy Rdest. – W Formule 1 jest rywalizacja zespołów. U nas odpada ten czynnik. Dlatego też w najlepszej serii wyścigowej dziesiątego i pierwszego kierowcę dzieli często spora różnica – dodała po chwili.
Zawodniczki będą ścigać się na sześciu torach. Rywalizacja będzie toczyć się na Hockenheim, Zolder, Misano, Norisringu, Assen i Brands Hatch. To dobra informacja dla Polki, która doskonale zna te obiekty. Nie ścigała się tylko w Assen.
Wyścigi będą trwać 30 minut. Niuansów regulaminowych jest jednak więcej. – Co weekend wyścigowy będziemy miały zmienianego inżyniera, aby nauczyć się pracy z różnymi osobami. Żeby zapewnić równość szans, zmieniane będą też bolidy – tłumaczy Rdest.
Mimo tego, że seria jest nowa w stawce jest wiele utytułowanych zawodniczek. Podczas eliminacji poziom był bardzo wysoki. – Czasy były do siebie bardzo zbliżone. Czołowa osiemnastka podczas ostatniego dnia w Almerii zamknęła się w sekundzie – oceniła Polka.
W rozwój W Series jest zaangażowanych kilkanaście osób z przeszłością w Formule 1. Jedną z nich jest szkocki kierowca David Coulthard. Władze serii mają ambitne plany. Chcą przeprowadzić co najmniej trzy sezony. Każda z zawodniczek może wziąć udział w maksymalnie dwóch z nich.
W stawce nie brakuje kobiet, który z powodzeniem ścigały się z mężczyznami. Gosia Rdest nie będzie należeć do faworytek, ale zamierza w drugiej części sezonu regularnie walczyć o podium poszczególnych wyścigów. Kogo należy się obawiać?
– Jest kilka mocnych zawodniczek, które mają bogatą przeszłość. Jedną z faworytek będzie Jamie Chadwick. Startowała już w Formule 3, Ginetcie oraz Formule 4. Zwyciężyła też w azjatyckiej serii MRF F2000. Była też pierwszą kobietą w historii, która wygrała wyścig Formuły 3. Stało się to przed rokiem w Wielkiej Brytanii – tłumaczy Polka.
– Z szybkich zawodniczek jest jeszcze Beitske Visser, która ma za sobą starty w single-seaterze. Zainteresował się nią juniorski zespół BMW. Startowała też w Renault 3,5, gdzie samochód jest jeszcze trudniejszy do poskromienia. Pozostałe groźne rywalki? Alice Powell, Esmee Hawkey, która jest w programie juniorskim Porsche w Wielkiej Brytanii. Najwięcej doświadczenia w Formule 3 ma Vivien Keszthelyi. Węgierka była w Azji, gdzie wzięła udział w czterech weekendach wyścigowych – kończy Rdest.
Kalendarz W Series:
14-16.04 – Testy na torze Lausitzring
04.05 – I wyścig na torze Hockenheim
18.05 – II wyścig na torze Zolder
08.06 – III wyścg na torze Misano
06.07 – IV wyścig na torze Norisring
20.07 – V wyścig na torze Assen
11.08 – VI wyścig na torze Brands Hatch
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.