| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
Powrót PKO Ekstraklasy zbliża się wielkimi krokami. Gra wymusi jednak nowe zasady, które będą niosły ze sobą wiele ograniczeń.
Każdy dzień przybliża nas do powrotu PKO Ekstraklasy. Liga wystartuje, ale realia otaczające rozgrywki będą zupełnie inne. Nikt nie zaryzykuje wskazania terminu, w którym na trybuny będą mogli wrócić kibice. Najgorszy scenariusz zakłada, że nie stanie się to przed końcem roku. To oznaczać będzie milionowe straty i puste stadiony przez prawie rok.
Na razie kibice będą musieli zadowolić się oglądaniem ligi w telewizji. Ekstraklasa S.A. wprowadza jednak nowe zasady dotyczące rozgrywek. Kluby, wraz z organizatorem rozgrywek, są przy tym zgodne, że fanów należy zatrzymać w domach, przed ekranami. Z tego powodu można spodziewać się wspólnej akcji drużyn oraz Ekstraklasy. Liga wprowadziła w środę nowe zalecenia dotyczące organizacji meczów, kwestii marketingowych, produkcji sygnału telewizyjnego oraz współpracy z mediami.
Strefa zero
Stadiony staną się niczym małe przejścia graniczne. Na obiektach wyznaczone zostaną strefy, do których dostęp będzie ściśle kontrolowany. Najważniejsze będą okolice boiska i szatni, gdzie przebywać będą mogli jedynie zawodnicy, trenerzy oraz sędziowie. Odnośnie ostatnich, wciąż dyskutuje się nad kilkoma kwestiami. Wciąż pojawiają się głosy dotyczące używania przez arbitrów maseczek czy przyłbic. Szanse na to, że sędziowie będą stosowali tego rodzaju środki ochrony, są jednak bliskie zera. Ostatecznie ma także pojawić się system VAR, choć początkowe rozważania zakładały, że wozów z systemem wideoweryfikacji zabraknie na stadionach.
Każdy identyfikator będzie ważny tylko dla konkretnej strefy. Przemieszczanie się osób zaangażowanych w pracę przy meczu będzie ograniczone do minimum. Wszyscy będą musieli zasłaniać usta oraz twarz, co nie tyczy się samych zawodników i trenerów. Zabraknie też chłopców do podawania piłek, a wokół murawy ustawiane będą 24 piłki. Nowe zasady dotkną choćby osób, które przed każdym meczem odpowiedzialne są za montaż reklam. Cała procedura będzie musiała zakończyć się sześć godzin przed startem spotkania. Nie inaczej będzie w przypadku rozstawienia kamer. W tym przypadku wszystko będzie musiało być gotowe trzy godziny przed pierwszym gwizdkiem. Sama realizacja meczu ma pozostać niezmienna. Każdą rywalizację w Ekstraklasie będzie pokazywało przynajmniej 25 kamer.
Nieliczni obserwatorzy
Liczba obserwatorów na stadionie będzie nieliczna. Na obiektach mają znajdować się wyłącznie osoby, które pracują w związku z meczem. Mowa tu o operatorach kamer, technikach czy małej grupie dziennikarzy. Pracownicy nadawcy rozgrywek przed startem ligi przechodzą izolację. Czeka ich także test na obecność przeciwciał koronarwirusa. Na spotkania wpuszczanych będzie także piętnastu przedstawicieli pracy oraz dziesięciu fotoreporterów. Ci nie będą siedzieli za bramkami, lecz będą musieli zająć miejsca na trybunach.
– Przygotowaliśmy kompleksowe rozwiązania, które gwarantują sprawną i bezpieczną organizację meczów Ekstraklasy. Chcemy także zachować wysoką jakość transmisji, która od wielu lat wyróżnia naszą ligę. Dodatkowo w najbliższych dniach przeprowadzimy szczegółowe konsultacje z przedstawicielami klubów, tak aby przygotować każdą z drużyn do organizacji spotkań zgodnie z nowymi wytycznymi oraz z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa powszechnego i zaleceń płynących ze strony państwa – mówi Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy S.A.
Droga osób, które przeszły testy, nie mogą przecinać się z nikim innym. Zabroniony będzie wszelki catering. Każdy klub przeszedł podobną procedurę przed wznowieniem treningów, a przy tym zgłosił listę 50 osób, które mogą przebywać w strefie ”zero”.
Nowa odsłona PKO Ekstraklasy pojawi się 29 maja, gdy rozegrane zostaną pierwsze mecze rozgrywek po przerwie spowodowanej pandemią koronawirusa. Wiadomo już, że liga zakończy się 19 lipca.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (982 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.