Kibice na forach internetowych domagają się, by czterokrotny mistrz olimpijski Mo Farah otrzymał tytuł szlachecki. Brytyjski lekkoatleta zdobył w Rio de Janeiro złote medale w biegach na 5000 i 10 000 m, czym powtórzył osiągnięcie z Londynu.
O Farahu jako osobie z tytułem szlacheckim (Sir) napisali na Twitterze m.in. arcybiskup Yorku czy słynny piłkarz Gary Lineker oraz tysiące fanów. Sportowiec urodził się w ogarniętej wojną stolicy Somalii Mogadiszu i do Wielkiej Brytanii przybył jako ośmiolatek bez znajomości języka.
"Mo jest po prostu najlepszym zawodnikiem Teamu GB. Absolutnie bajeczny i zadziwiający. SIR MO" – napisał arcybiskup Yorku.
Lineker dodał: "Sir Mo! Rio jest miastem Mo. Jest z pewnością najlepszym długodystansowcem wszech czasów".
Sam lekkoatleta nie ukrywa, jak wielką wagę miałoby takie wyróżnienie.
"Otrzymanie tytułu szlacheckiego to byłoby coś wspaniałego i zadziwiającego, bo wszyscy wiedzą, gdzie się urodziłem, jakie były moje losy i jaką drogę przeszedłem. Nie marzyłem, aby być dwukrotnym mistrzem olimpijskim, a udało mi się to cztery razy" – napisał Farah.
Nie tylko on jest typowany przez dziennikarzy i opinię publiczną do tytułu szlacheckiego po igrzyskach w Rio de Janeiro. Kandydatami są także kolarka torowa Laura Trott i gimnastyk Max Whitlock.
24-latka powtórzyła w Brazylii sukces z Londynu i zdobyła dwa złote medale – w omnium i wyścigu drużynowym na 4 km na dochodzenie.
23-letni Whitlock przywiózł trzy krążki z Rio: złoto w ćwiczeniach wolnych i na koniu z łękami oraz brąz w wieloboju indywidualnym.
Wybitni angielscy olimpijczycy, którzy otrzymali wcześniej tytuły szlacheckie od królowej Elżbiety, to m.in. kolarz torowy, zdobywca sześciu złotych medali (Ateny 2004, trzy z Pekinu i dwa z Londynu) Chris Hoy oraz wioślarz Steve Redgrave mający w dorobku pięć olimpijskich triumfów (Los Angeles 1984, Seul 1988, Barcelona 1992, Atlanta 1996 i Sydney 2000).
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.