| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
Kolejny odcinek wyboistej współpracy Wisły Kraków z magistratem. W ślad za naszym wtorkowym tekstem krakowski klub wystosował dziś rano specjalne oświadczenie w tej sprawie.
We wtorek napisaliśmy, że prezes Wisły Piotr Obidziński ciągle nie może doprosić się audiencji u prezydenta Krakowa Jacka Majchrowskiego. Klub liczy na współpracę w kwestii rozwiązania zadłużenia klubu wobec miasta, chce też szukać nowych form współpracy w kwestii wynajmu stadionu.
W naszym wtorkowym artykule doradca prezydenta ds sportu Janusz Kozioł powiedział m.in., że Wisła nie była zainteresowana podniesieniem kwoty za współpracę promocyjną.
Teraz głos w sprawie zabrała Wisła. Poniżej pełna treść oświadczenia krakowskiego klubu.
Wisła Kraków SA dąży konsekwentnie do znalezienia, zabezpieczając interes obydwu stron, dróg rozwiązania nawarstwionych w minionym okresie problemów związanych z zadłużeniem i z relacjami z Gminą Miejską Kraków. Dotyczą one funkcjonowania Klubu na Stadionie Miejskim im. Henryka Reymana oraz jego zarządzania przez ZIS w Krakowie. W wysiłkach tych Klub jest reprezentowany przez Zarząd z pełnym wsparciem Rady Nadzorczej w tym zakresie. Mając na względzie dobro Klubu, jego społeczność kibicowską i wszystkich mieszkańców Krakowa, przedstawiciele Wisły pozostają w pełnej gotowości do spotkań, negocjacji i do wymiany poglądów z przedstawicielami Gminy Miejskiej Kraków, pomimo trudnych do zrozumienia sygnałów o niechęci reprezentantów Miasta do kontaktów z Zarządem Klubu.
W obliczu informacji zawartych w materiale opublikowanym na łamach witryny tvpsport.pl, który ukazał się w dniu 17 września 2019 roku, Wisła Kraków SA informuje, że:
1. Spotkanie Jakuba Błaszczykowskiego w dniu 11 września 2019 roku z Prezydentem Jackiem Majchrowskim, podobnie jak poprzednie, było przede wszystkim kurtuazyjne. Reprezentanci Miasta skupili się na trudnościach we współpracy z Wisłą i nie przedstawili żadnych konkretnych propozycji;
2. Nie jest prawdą, że Wisła Kraków SA nie była zainteresowana podwyższeniem kwoty na współpracę promocyjną. Wręcz przeciwnie - po powzięciu informacji, że taka możliwość jest brana pod uwagę, Klub przedstawił w piśmie z 25 kwietnia 2019 roku (jako alternatywę do propozycji obligacji), a następnie w postaci prezentacji multimedialnej w dniu 4 czerwca 2019 roku podczas posiedzenia połączonych Komisji Sportu i Kultury Fizycznej z Komisją Budżetową, profesjonalną i wycenioną wyraźniej poniżej cen rynkowych ofertę świadczeń promocyjnych dla Gminy Miejskiej Kraków. Klub wnioskował również do Rady Miasta o wydanie zgody na rozszerzenie współpracy promocyjnej. Znalazło to odzwierciedlenie w jednym z punktów procedowanej przez Radę Miasta uchwały. Punkt ten został usunięty w drodze poprawki przeforsowanej, m.in. przez Radnych związanych z Prezydentem Miasta Krakowa. Twierdzenie o braku zainteresowania jest tym bardziej krzywdzące i wprowadzające opinię publiczną w błąd w obliczu faktu, że w dniu 10 września 2019 roku na posiedzeniu Komisji Sportu i Kultury Fizycznej przedstawiciel Miasta poinformował Radnych, iż w budżecie nie ma środków na takie działania - pomimo wcześniej przekazywanych do Klubu sygnałów, że środki takie istnieją i mogą być wykorzystane jeszcze w trwającym roku;
3. Nie jest prawdą, że podpisana została umowa na świadczenia promocyjne dla Miasta Krakowa (logo na spodenkach) na rundę jesienną 2019 roku, podpisany został wyłącznie list intencyjny. Dodatkowo, nie zgadzamy się z informacją, że kwota wspomnianych świadczeń została wyceniona na 150 tys. złotych - podawana kwota jest kwotą brutto. Rzeczywista wartość świadczeń wynosi ok. 122 tys. złotych (poniżej 6 tys. złotych za mecz) - pozostała część to podatek VAT odprowadzany do urzędu skarbowego. Nie jest wreszcie prawdą, iż z tytułu świadczeń promocyjnych wpływają na rachunek Klubu jakiekolwiek środki czy też zmniejsza się z ich tytułu podstawowa kwota zadłużenia Wisła Kraków SA względem Gminy Miejskiej Kraków. Wartość świadczeń za rundę wiosenną 2019 roku została przez Gminę Miejską Kraków jednostronnie potrącona z jednostronnie naliczonymi odsetkami od kwoty zadłużenia;
4. Nie jest intencją Zarządu Wisła Kraków SA wnikanie, czy operacja zamiany długu innego z krakowskich klubów względem Miasta Kraków na system band ledowych w 2015 roku miała jakikolwiek związek z rozegraniem na stadionie przez niego użytkowanym kilku spotkań w ramach młodzieżowych mistrzostw Europy w 2017 roku. Wisła Kraków nie czuje się uprawniona do dywagowania, jakie czynniki transakcji wpłynęły na decyzję prokuratury, szczególnie w kontekście faktu, że powszechnie stosowany w takich okolicznościach (5 spotkań) wynajem oznaczałby koszt w granicach 100-120 tysięcy złotych wobec kosztu zakupu systemu band na poziomie 1,2 miliona złotych. Niezaprzeczalnie jednak Gmina Miejska Kraków wyraziła zgodę na zamianę zadłużenia wspomnianego klubu w wysokości 1,2 miliona złotych na system band ledowych, w wyniku czego drugi z miejskich stadionów pozostaje na stałe wyposażony w system band, a korzystający z niego klub nie ponosi z tytułu jego wykorzystania żadnych kosztów. Wisła Kraków SA, w obliczu braku wyposażenia Stadionu Miejskiego im. Henryka Reymana w Krakowie w system band ledowych i konieczności ponoszenia przez Klub dodatkowych kosztów związanych z jego wynajmem, wnosi o zgodę na operację analogiczną, jak ta wykonana w 2015 roku w przypadku drugiego z miejskich stadionów. Nieuprawnionym jest twierdzenie, że oba przypadki różnią się w jakimś stopniu. Szczególnie w przypadku planowanej przez Gminę organizacji międzynarodowego wydarzenia sportowego, które miałoby odbyć się na Stadionie Miejskim im. Reymana w Krakowie w przyszłości.
16:00
Bruk-Bet Termalica
18:30
Cracovia
12:45
KGHM Zagłębie Lubin
15:30
Korona Kielce
18:15
Raków Częstochowa
12:45
Lechia Gdańsk
15:30
Arka Gdynia
18:15
Piast Gliwice
17:00
Pogoń Szczecin
16:00
Radomiak Radom
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.