W 2022 roku zainaugurowane zostaną rozgrywki tenisowej Superligi, w której kluby walczyć będą na trzech poziomach o tytuł mistrza Polski. Organizatorzy zapewniają, że docelowo na polskich kortach mamy oglądać światowe gwiazdy. Jak chcą zachęcić je do udziału? – Liczymy, że Superliga stanie się machiną – dla kibiców i oglądalności, ale przede wszystkim dla rozwoju polskich klubów – mówi Artur Bochenek, wiceprezes zarządu i założyciel Superligi.
Maciej Łuczak, tvpsport.pl: – Jaka idea stoi za powstaniem Superligi? Co wam przyświeca, skąd czerpaliście inspiracje?
Artur Bochenek, wiceprezes zarządu Superligi:– Pomysł wziął się stąd, że wielu polskich tenisistów, na różnych poziomach, regularnie jeździ np. do Niemiec grać w tamtejszych ligach i zarabiać pieniądze. Ci najlepsi, jak np. Agnieszka Radwańska, pojawiali się też w Czechach. To sprawiało, że dana drużyna w składzie: A. Radwańska, Petra Kvitova, Tomas Berdych zdobywał mistrzostwo kraju. Drugim filarem pomysłu było funkcjonowanie rodzimej ligi żużlowej, która jest najlepsza na świecie. To sport indywidualny w formacie rozgrywek światowych, ale w Polsce powstała też liga, która skupia całą światową czołówkę. Chcieliśmy połączyć oba te pomysły i mniej więcej rok temu, po rozmowie z prezesem Polskiego Związku Tenisowego Mirosławem Skrzpyczyńskim, rozpoczęliśmy prace nad rozgrywkami zawodowymi. Robiliśmy konsultacje środowiskowe, chcemy to pokazywać w atrakcyjnej formule.
– W mediach społecznościowych dość jasno komunikujecie, że to ma być najlepsza zawodowa liga na świecie. Odważnie, bo przed chwilą sam wspominałeś o konkurencji z Czech oraz Niemiec. Czym Superliga ma się wyróżniać i być atrakcyjniejsza z perspektywy zagranicznego tenisisty?
– Superliga ma być dla dwóch grup zawodników na różnych poziomach. W sezonie zasadniczym uczestniczyć będą tenisiści spoza pierwszej setki tzw. challengerowcy. Wisienką na torcie ma być turniej finałowy, który ściągnie najlepszych zawodników z całego świata. Właśnie wtedy polski kibic będzie miał okazję oglądać topowych tenisistów. Chcemy podnosić poziom rywalizacji wewnętrznej między klubami oraz szkolenia młodzieży, ponieważ w regulaminie jest zapisany obowiązek posiadania w drużynie juniorów. To rozkręci całą machinę szkolenia, transfery, działania menedżerów. Tu należy nawiązać do piłki nożnej – wszystkiego, co dzieje się podczas okienek transferowych. Wówczas mówi się tylko o tym, który zawodnik trafi do którego klubu, jakie pieniądze będą do wygrania, który mecz będzie transmitowany w telewizji. Chcemy zabezpieczyć na tyle atrakcyjne nagrody finansowe, że pojawią się mocni zawodnicy, którym kluby będą mogły zaproponować korzystne kwoty.
#SuperLIGA Tenisa rusza już 29 maja !
— SuperLIGA (@SuperLIGA_tenis) December 15, 2021
Od 12 grudnia jest otwarte okno transferowe. ����
Zobacz jak będzie wyglądał system rozgrywek ⤵️
___________@pzt_tenis pic.twitter.com/qYc7F6h1lV
– Powiedzmy sobie szczerze, będzie niemożliwe, bo wówczas są turnieje Wielkiego Szlema.
– Zgoda, będzie niemożliwe. Natomiast 10-11 grudnia, kiedy będą finały z dużą oprawą muzyczną, artystyczną oraz medialną to będzie, dla zawodników z TOP 50, czas przygotowań przed Australian Open. Wówczas zaczynają oni treningi na kortach twardych. Przyjazd na kilka dni, za dobre pieniądze do Polski, mogą wpleść w swój kalendarz.
– Całkiem niedawno Polski Związek Tenisowy zorganizował w podobnym terminie mecz Polska - Czechy. Tam gwiazd zabrakło, bo okazało się, że dla Świątek, Hurkacza, a także Kvitovej ten czas nie jest korzystny. Na jakiej zasadzie uważacie, że w przypadku Superligi będzie inaczej?
– Nie powiedziałbym, że całkowicie zabrakło gwiazd. Zagrała Katerina Siniakova, która jest numerem jeden w deblu.
– Ale wiecie pewnie o czym mówię, nie było Igi, Huberta, Kvitovej...
Danuta Dmowska-Andrzejuk, prezes zarządu Superligi: – Mówimy o meczu towarzyskim, czyli wydarzeniu, w którym nie gramy o pieniądze.
Za nami konferencja prasowa prezentująca @SuperLIGA_tenis !��
— Danuta Dmowska-Andrzejuk (@DanutaDmowska) December 12, 2021
✔️Walka o tytuł Drużynowego Mistrza Polski od 29 maja.
✔️Rywalizacja w trzech klasach rozgrywkowych - #SuperLIGA, 1. i 2. liga.
✔️#KidsCUP - profesjonalny cykl turniejów dla dzieci do lat 10.
�� @pzt_tenis pic.twitter.com/9yleE0cnrW
– Trochę to brzmi, jakbyście chcieli dać alternatywę dla turniejów pokazowych, które w podobnych terminach są rozgrywane na Bliskim Wschodzie.
AB: – Dokładnie tak. To ma być skok dla całego polskiego tenisa. Liczymy, że stanie się to machiną – dla kibiców i oglądalności, ale przede wszystkim dla rozwoju polskich klubów. Mamy nadzieję, że będzie im zależało na szkoleniu młodzieży, którą będą mogli potem wytransferować. Liczymy, że pojawi się cały rynek z tym związany. Nasi zawodnicy skorzystają natomiast z tego, że w fazie zasadniczej regularnie będą pojawiać się przeciwnicy z miejsc 100-300. To okazja do rywalizacji, trenowania i obserwowania najlepszych. Superliga ma być przepustką dla juniorów do wejścia w tenisowy świat. Wszystko po to, żeby nie okazywało się, że wielkim zaskoczeniem dla nich jest gra przeciwko takim rywalom np. w Challengerach. W Czechach nie ma takiego "wow". Dla młodych to jest codzienność i chcemy, żeby tak było również w Polsce.
– Czy już wiadomo, gdzie zostanie rozegrany turniej finałowy?
DDA: – Pierwszy finał jest zaplanowany w Zielonej Górze. Będziemy zmieniać lokalizacje, żeby promować tenis. Ważna jest infrastruktura, z którą w Zielonej Górze nie ma problemów. Potrzebna jest odpowiednia liczba kortów, musi być nawierzchnia hard.
Zapis konferencji prasowej dot. #SuperLIGA dostępny jest tu ⤵️⤵️https://t.co/N0acRzFlNU
— SuperLIGA (@SuperLIGA_tenis) December 11, 2021
___________@polsatsport @PAPinformacje @sport_tvppl @przeglad @MSportowyRDC @PR24_pl
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (991 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.