Nie byłem nigdy w Japonii, Australii czy Nowej Zelandii, ale tak jak większość rodaków usłyszałem od wielu tzw. polityków w kraju, że będziemy drugą Japonią…
👉 Felieton Andrzeja Strejlaua. Realna jakość lidera
To było bardzo optymistyczne stwierdzenie, mając przecież świadomość naszych możliwości technologicznych, stanu budżetu państwa, a przede wszystkim mentalności obywateli podczas wykonywania systematycznej pracy w dłuższym czasie. Uważam, że jednak musimy po prostu budować Polskę po naszemu, na naszą modłę, korzystając przy tym z doświadczeń najlepiej zorganizowanych krajów.
Nauka i biznes są logicznym, naturalnym i kompatybilnym sojuszem. Inwestycje w badania i rozwój zapewniają ogromne korzyści wzbogacając społeczeństwo, a to właśnie rozwija państwo! Biznesmeni powinni nakładami finansowymi wspomagać badania naukowe, których zadaniem jest przygotowanie niezbędnych nowoczesnych narzędzi technologicznych dla firm produkujących doskonałe narzędzia dla przemysłu i komfortu codziennego życia. Uwarunkowania prawne umożliwiające rozwój firm są jedyną właściwą podstawą modelu sprawnie funkcjonującego państwa dobrobytu i zaufania społecznego!
Sport <-> Marketing <-> Biznes
Koncern lub firma wyznacza kierunek rozwoju, czyli strategię funkcjonowania. Kreatywna, innowacyjna działalność organizacji i jej metody zarządzania kształtują się następująco: analiza rynku -> uwarunkowania -> wiedza -> kompetencje -> konsultacje fachowców -> konsekwencja decyzyjna. Patrząc na przykładzie dziedziny bliskiej mojemu sercu, psychologia firmy sponsorującej sport podpowiada pokazanie poprzez telewizyjne billboardy i reklamy jak najszerszej grupie potencjalnych klientów wizerunku swojego najlepszego produktu. Oczywiście bardzo ważną motywacją będzie także cena usługi i związana z nią decyzja o obecności w przekazie ogólnopolskim czy tylko skupieniu się na lokalnych odbiorcach. Niezwykle istotnym i wyjątkowo korzystnym dla wielu firm jest bezsporny fakt, że nawet po zakończeniu umowy z telewizją, utrwalany w świadomości odbiorców przez dłuższy czas logotyp nadal jest często oglądany w tzw. programach powtórkowych, oczywiście pod warunkiem, że w podpisanym kontrakcie nie było specjalnej klauzuli ściśle określonej daty emisji.
Mądrym być!
Według znakomitego wykładowcy Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i świetnego publicysty "Przeglądu Sportowego" Adama Pawlukiewicza sponsoring sportowy jest najbardziej efektywną formą promocji i sprzedaży! Klasycznym przykładem był mecz piłki nożnej Korona Kielce (sponsorowana przez firmę Suzuki) kontra Pogoń Szczecin (Toyota). Prezes Suzuki w Polsce – Piotr Dulnik sponsorujący również reprezentację Polski w koszykówce podczas mistrzostw świata w 2019 roku w Chinach był zachwycony, że logo jego marki oglądały miliony kibiców na całym świecie, a wartość dodaną stanowiła ekspozycja na rynku w Azji. W marcu bieżącego roku za zwycięski dla Polski baraż o Euro 2024 z Walią UEFA nagrodziła Polski Związek Piłki Nożnej kwotą 25 milionów euro, a awans na mistrzostwa Europy otwiera dodatkowe perspektywy – tzw. wartość mediowa marek sponsorujących reprezentację Polski jest wyceniana na około 200 milionów złotych! Zdaniem Adama Pawlukiewicza przed nami trudne geopolityczne lata, ponieważ konflikty wojenne w najbardziej wrażliwych rejonach świata mogą mieć niezwykle znaczący wpływ na organizację wielkich imprez jak igrzyska olimpijskie, mistrzostwa świata, Europy i innych kontynentów! W tej sytuacji przesłaniem dla wszystkich marzących o sukcesach zarówno w handlu, jak i na niwie sportu jest cogito ergo sum – "myślę, więc jestem" i sapere aude – "odważ się być mądrym"…, a nie errare humanum est – "błądzić jest rzeczą ludzką"!
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (971 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.