| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
Legia Warszawa przegrała w tym sezonie 75 procent meczów w PKO Ekstraklasie. W całej historii klubu nie było jeszcze gorzej. O ile stołeczni piłkarze chcą się utrzymać w najwyższej klasie rozgrywkowej, niezbędne będzie drastycznie odwrócenie trendu.
Legia Warszawa przegrała 0:1 w Płocku z miejscową Wisłą. Mistrz Polski uległ w derbach Mazowsza, ale nie jest to w tym sezonie sytuacja zaskakująca. Wojskowi w obecnych rozgrywkach byli gorsi w dwunastu z szesnastu spotkań w PKO Ekstraklasie.
Stołeczna ekipa jest o krok od wyrównania swojego rekordu porażek w rozgrywkach ligowych. Do tej pory Legia dwukrotnie zaliczyła po trzynaście przegranych. Ostatni raz stało się to w sezonie 1975/1976. Jeszcze wcześniej w 1936 roku. Wtedy warszawianie spadli z najwyższej klasy rozgrywkowej.
Kiedy Legia spadła z ligi, miała na koncie 72 procent porażek. Trzeci najgorszy stosunek przegranych do rozegranych meczów miał miejsce w latach 1933, 1935 oraz 1958. Różnica jest taka, że rozgrywano wtedy odpowiednio 20 oraz 22 spotkania. Teraz do końca sezonu warszawian czeka jeszcze osiemnaście meczów. Mało kto przy Łazienkowskiej wierzy, że możliwe jest diametralne odwrócenie trendu.
Sezony Legii z ponad dziesięcioma porażkami
13 porażek: 2 razy w historii (1936, 75/76)
12 porażek: 4 razy w historii (76/77, 82/83, 91/92, 21/22)
11 porażek: 5 razy w historii (1927, 1958, 77/78, 10/11, 17/18)
10 porażek: 9 razy w historii (1933, 1935, 1948, 1949, 1950, 74/55, 90/91, 06/07, 19/20).
Procent przegranych meczów Legii:
75 procent: 21/22 (po 16 rozegranych meczach)
72 procent: 1936 (spadek)
50 procent: 1933, 1935, 1958
45 procent: 1949, 1950
43 procent: 75/76
42 procent: 1927
40 procent: 76/77, 82/83
38 procent: 1948
37 procent: 77/78, 10/11
35 procent: 91/92
33 procent: 74/75, 90/91, 06/07
30 procent: 17/18
27 procent: 19/20.
Obecnie stołeczna drużyna znalazła się w miejscu, w którym musi zacząć realnie obawiać się spadku. Legia przegrała 75 procent meczów, a tak słabego wyniku w ciągu ostatnich pięciu sezonów nie miała żadna drużyna, która opuściła najwyższą klasę rozgrywkową.
W poprzednich pięciu sezonach, spadkowicze notowali od 43 do 68 procent przegranych meczów. Najgorszy był Łódzki Klub Sportowy w rozgrywkach 2019/2020, który przegrał 25 z 37 spotkań.
Procent porażek spadkowiczów w ostatnich 5 sezonach:
2020/2021 – Podbeskidzie Bielsko-Biała (57 procent)
2019/2020 – ŁKS (68 procent), Korona Kielce (54 procent), Arka Gdynia (46 procent)
2018/2019 – Zagłębie Sosnowiec (59 procent), Miedź Legnica (46 procent)
2017/2018 – Bruk–Bet Nieciecza (51 procent), Sandecja Nowy Sącz (43 procent)
2016/2017 – Ruch Chorzów (51 procent), Górnik Łęczna (49 procent).
Legia w ostatnich dwóch meczach będzie zapewne grała bez Marka Gołębiewskiego. Dotychczasowy trener mistrzów Polski złożył dymisję. Warszawianie chcą zatrudnić Marka Papszuna, ale może się to wydarzyć najwcześniej zimą. Wojskowym w tym roku pozostały jeszcze dwa spotkania do rozegrania. Logika sugeruje, że na ławce trenerskiej zasiądzie Przemysław Małecki lub Inaki Astiz. Obaj byli asystentami w sztabie Gołębiewskiego.
Warszawianie zmierzą się w środę z Zagłębiem Lubin (15.12, 20:30), a rok zakończą rywalizacją z rozpędzonym Radomiakiem (19.12, 17:30). Transmisja obu spotkań w Telewizji Polskiej.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (982 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.