Prezydent FIFA Gianni Infantino obiecał globalnym nadawcom w rozmowie wideo, że miasta-gospodarze w USA na przyszłoroczne piłkarskie Klubowe Mistrzostwa Świata zostaną ogłoszone do końca września. Dotąd nie podpisano umów ze stacjami telewizyjnymi ani sponsorami – podał "The Athletic".
Szef FIFA chce zwiększyć presję na swoją organizację, aby sfinalizować negocjacje z amerykańskimi miastami i stadionami w całym kraju w ciągu 10 dni. Piłkarska centrala nie ogłosiła dotąd ani jednej umowy na transmisję turnieju, który został zaplanowany w dniach 15 czerwca – 13 lipca 2025 roku.
Wiele źródeł branżowych, które wypowiadały się anonimowo w celu ochrony relacji biznesowych, twierdzi, że osobiste zaangażowanie prezydenta oznacza poziom dużego zaniepokojenia, który ogarnął organizację przed inauguracyjnymi, nowymi w formie 32-drużynowymi KMŚ.
Na tym etapie FIFA nie ogłosiła jednak jeszcze nadawców, miejsc, baz treningowych ani sponsorów turnieju, do którego pozostało dziewięć miesięcy.
Kluby rywalizujące w 32-zespołowym turnieju – w tym Real Madryt, Bayern Monachium, Manchester City, Paris Saint-Germain i Chelsea – również nie zostały jeszcze formalnie poinformowane o finansach za uczestnictwo lub nagrodach pieniężnych w turnieju. "The Athletic" dowiedział się, że największe europejskie kluby przewidziały w swoich budżetach kwoty przekraczającą 50 milionów dolarów, a w niektórych przypadkach znacznie więcej. Nie wiadomo jednak, w jaki sposób FIFA sfinansuje te oczekiwania.
Minęły jednak dwa miesiące od zaawansowanych rozmów z potencjalnymi nadawcami, a FIFA wciąż nie ogłosiła żadnych umów. Źródła z tej branży twierdzą, że oczekiwania finansowe FIFA znacznie różnią się od wartości postrzeganej obecnie przez sieci telewizyjne i platformy streamingowe. Dodatkowo ostatnie tygodnie turnieju kolidują również z dużymi wydarzeniami, w tym z piłkarskimi mistrzostwami Europy kobiet i Wimbledonem.
Nadawcy mają wątpliwości co do znajomości Klubowych Mistrzostw Świata wśród widzów, a także obawy, że niektóre z najpopularniejszych drużyn na świecie, w szczególności Manchester United, Arsenal, Liverpool, Barcelona i AC Milan, nie zakwalifikowały się do mistrzostw.
Zabraknie również Al-Nassr Cristiano Ronaldo, podczas gdy udział Interu Miami Lionela Messiego stoi pod znakiem zapytania. FIFA wciąż nie ogłosiła, w jaki sposób planuje przydzielić ostatnie miejsce gospodarzowi turnieju. Oczekuje się, że trafi ono do zwycięzców MLS Cup w tym sezonie.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.